مقاله تحلیلی: مفهوم حالت حدی

مقاله تحلیلی: مفهوم حالت حدی

در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم حالت حدی، حالت حدی فروریزش،‌ حالت حدی بهره‌برداری آشنا کنیم. حالت حدی، حد قابل قبولی از ایمنی و بهره‌برداری قبل از وقوع شکست در سازه است.
مفهوم حالت حدی
مفهوم این روش این است که سازه باید بتواند در برابر همه بارهای وارده در طول عمر خود به نحوی ایمن مقاومت کند و همچنین الزامات بهره‌برداری را در شرایطی که ترک‌خوردگی یا تغییر شکل رخ داده، برآورده کند. مهم‌ترین حالت‌های حدی که در طراحی مدنظر قرار می‌گیرند، عبارت‌اند از:

  • حالت حدی آستانه فروریزش
  • حالت حدی بهره‌برداری

حالت حدی آستانه فروریزش
این حالت حدی همچنین به نام حالت حدی مقاومت نیز شناخته می‌شود. دلیل مرتبط بودن این حالت با حداکثر ظرفیت تحمل بار (الزامات ایمنی در سازه) است.
منبع
ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸
اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: limit_state_concept.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فرمول نیروی کشش فولاد در حالت حدی T؟

با سلام

فرمول نیروی کشش فولاد در حالت حدی T چه میباشد؟

عکس کاربر
3پاسخ
خرید پکیج طراحی سازه
با سلام و عرض ادب قصد یادگیری طراحی سازه رو دارم، کدوم پکیج یا دوره رو باید خرید کنم که علاوه بر نرم افزارهای طراحی سازه مسائل آیین نامه هم ذکر شده باشه؟ در واقع میخوام صفر تا صد باشه به صورت تضمینی ممنون
عکس کاربر
1پاسخ
ترکیب بار و حالت بار
برنامه ایجاد ترکیب بار و حالت بار آقای محمودی آیا این امکان رو داره مثلا فایلی به روش تنش مجاز مدل و طراحی شده و حال می‌خواهیم همین مدل رو در ایتبس 9 ترکیب بار حالت حدی تعریف کنیم و ادامه طراحی انجام بشه؟؟ و آیا امکان تعریف ترکیب بار کنترل تنش خاک زیر پی وجود دارد که به safe ارسال بشه؟؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .