مقاله تحلیلی:‌ آزمایش بیرون کشیدگی بتن برای ارزیابی مقاومت فشاری

مقاله تحلیلی:‌ آزمایش بیرون کشیدگی بتن برای ارزیابی مقاومت فشاری

آزمایش بیرون کشیدگی بتن، یکی از آزمایش‌های نیمه مخرب برای تعیین مقاومت استاتیکی بتن در محل است. مونتاژ و عملکرد ابزار مورد استفاده در آزمایش بیرون کشیدگی بتن ساده بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

در این مقاله، فرآیند آزمایش بیرون کشیدگی بتن و کاربرد آن مورد بحث قرار می‌گیرد. همچنین، در این مقاله، اطلاعاتی در خصوص آزمایش‌های نیمه مخرب اعم از آزمایش‌های LOK، CAPO و بیرون کشیدگی ارائه می‌گردد.

فرایند آزمایش بیرون کشیدگی بتن در ابتدا با ثابت کردن تجهیزات آغاز می‌شود. تجهیزات آزمایش بیرون کشیدگی بتن، نیروی لازم برای بیرون کشیدن قسمتی از بتن سخت شده به شکل مخروط را تأمین می‌کنند. مقدار نیروهای بیرون کشیدگی تا حد زیادی به مقاومت فشاری بتن وابسته است. مفهوم این آزمایش مبتنی بر اندازه‌گیری مقدار نیروی لازم برای بیرون کشیدن یک دیسک یا پروب فولادی قرار گرفته در بتن است.

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم خبری ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: in-situ_concrete_pull_out_test_for_compressive_strength.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های NC_Slh

انسیه صالحی

دانشجوی سال دوم کارشناسی ارشد عمران گرایش ژئوتکنیک
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
فرمول محاسبه A's در طراحی خمشی تیرهای مستطیلی
سلام وقت بخیر در طراحی خمشی تیرهای مستطیلی شکل (آرماتورکششی+ فشاری) برای محاسبه A's از چه فرمولی میتوان محاسبش کرد؟چندین جزوه رو دیدم که اومدن از 2 فرمول زیر استفاده کردند...ینی هرکدام یکی از این فرمولهارو استفاده کردند..اما چرا این دو فرمول متفتاوته و مقادیری که میده یکسان نیست ! من الان موندم کدام رابطه صحیح هست تصاویر به پیوست ارسال شده است
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .