مقاله تحلیلی:‌ آبیاری بارانی و شرایط مطلوب برای آبیاری بارانی

مقاله تحلیلی:‌ آبیاری بارانی و شرایط مطلوب برای آبیاری بارانی

آبیاری بارانی روش اعمال آب به سطح خاک به‌صورت اسپری است که تا حدی شبیه باران می‌باشد. در روش آبیاری بارانی، آب در هوا اسپری می‌شود و اجازه داده می‌شود تا به‌صورت یک الگوی یکنواخت با میزانی کمتر از میزان نفوذ در خاک بر سطح آن بریزد. روش آبیاری بارانی در ابتدای این قرن شروع شد و در آغاز محدود به گلخانه‌ها و باغ‌ها بود. در ابتدا، در مناطق مرطوب به‌عنوان یک روش تکمیلی آبیاری استفاده می‌شد. روش آبیاری بارانی در کشورهای توسعه‌یافته رایج است و در حال رایج شدن در کشورهای در حال توسعه نیز می‌باشد.

سیستم‌های آبپاشی سر چرخنده معمولاً برای آبیاری بارانی استفاده می‌شود. هر سر چرخنده آب را به سطح معلومی اعمال می‌کند، اندازه‌ی آن توسط اندازه‌ی نازل و فشار آب تعیین می‌شود. متناوباً، لوله سوراخ‌دار می‌تواند برای رساندن آب از طریق سوراخ‌های خیلی کوچک که در فواصل نزدیک حفر شده است در طول بخشی از محیط لوله استفاده شود.

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله:‌ sprinkler_irrigation_and_conditions.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
کمک برای حل مسائل درس مدل سازی و تحلیل مدیریت منابع آب- ارشد
سلام خسته نباشید میخواستم ببینم شما می تونین توی زمینه حل مسائل مدل ساز ی و تحلیل منابع آب به من کمک کنین؟ دانشجوی کارشناسی ارشد عمران گرایش مدیریت منابع آب هستم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .