مقاله تحلیلی:‌ 5 نکته برای انتخاب یک طرح معماری خوب

مقاله تحلیلی:‌ 5 نکته برای انتخاب یک طرح معماری خوب

معماری را می‌توان به‌عنوان هنر و علم طراحی سازه‌های ساختمانی و غیر ساختمانی تعریف کرد. طراحان معمار دارای مهارت‌های مشابهی هستند. در واقع آن‌ها درگیر طراحی ساختمان‌ها یا طراحی چشم‌اندازهای شهری هستند. طراحی‌ها/ترسیمات معماری؛ مدارک، ارائه‌ی گرافیکی یا دیاگرامی هستند که به‌صورت دستی (اسکیس) یا با نرم‌افزار اتوکد ترسیم می‌شوند.

عوامل متعددی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای انتخاب یک طرح معماری خوب، در نظر گرفت اما در اینجا به 5 مورد مهم اشاره می‌کنیم:

زیبایی شناختی

این یک مورد ذهنی است که با نحوه‌ی تفکر مغز ما در مورد زیبایی و زشتی متفاوت است. مورد مذکور برای طراحی بسیار مهم است چرا که اولین تعامل ما تقریباً با هر چیز بر مبنای این فاکتور صورت می‌گیرد، در واقع در پی پاسخ به این سؤال هستیم که طرح چگونه به نظر می‌رسد (مانند قضاوت ما در مورد یک کتاب از روی جلد آن). زیبایی‌شناسی طرح شامل استفاده از متریال، فرم‌ها، سبک‌ها و کیفیت نهایی می­شود. طراحی معماری یک ساختمان باید به لحاظ زیبایی جذاب باشد تا توجه بیننده را به خود جلب کند.

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: 5_tips_for_selecting_a_good_architectural_design.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های mazrooei.pm

شهره مزروعی

ارائه و بررسی میدانی و تخصصی روش های مدیریت پروژه چابک در حوزه ی مشاوران ساختمانی دانشجوی معماری و طراحی داخلی .
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
پارکینگ مجتمع تجاری
سلام وقت بخیر در مجتمع تجاری طبقه پارکینگ جزو زیربنای مجتمع محسوب میشود ممنون میشوم اگر اطلاعات دقیقی دارین راهنمائی بفرمائید با تشکر از مدیریت سایت
عکس کاربر
1پاسخ
تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی
با سلام تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی در امور اجرایی و حقوقی ،بخصوص در بحث اجرا در چیست؟ و آیا ممکن است دفتر را زیرمجموعه‌ی شرکت به حساب اورد یا خیر
عکس کاربر
1پاسخ
معماری -احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی
کسی در خصوص نحو فضا یا نرم افزارش اشنای دارد احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی داریم
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .