آشنایی با قالب های بتنی و داربست های مدولار (مصاحبه اختصاصی ۸۰۸ با شرکت فرم سازه)

04:53

آشنایی با قالب های بتنی و داربست های مدولار (مصاحبه اختصاصی ۸۰۸ با شرکت فرم سازه)

مصاحبه اختصاصی موسسه آموزشی-مهندسی ۸۰۸ در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با مهندس دلباز مدیرعامل شرکت فرم سازه

شرکت فرم سازه در سال ۱۳۹۰ تاسیس شده است. فعالیت این شرکت در راستای طراحی، تولید و اجرای سازه‌ها و قالب‌های بتنی است. علاوه بر قالب‌های بتنی این شرکت در ساخت داربست‌های مدولار اعم از داربست چکشی، داربست نما و ... فعالیت دارد.

شرکت فرم سازه توانایی ساخت قالب‌های سفارشی با طراحی فنی پیچیده و ارائه راه حل‌های هوشمندانه جهت بهره‌وری بالا در ساخت و ساز پروژه‌های بتنی را دارا است. همچنین این مجموعه تولید سیستم‌های شمع‌زنی اعم از نوع داربست‌ها و سازه‌های نگهدارنده با طراحی ویژه از محصولات این مجموعه است.

سیستم قالب‌بندی مدولار چیست؟

در این سیستم از یک سری پنل‌های پیش‌ساخته در ابعاد استاندارد استفاده شده است که به وسیله گوه و یا کلمس در جهات مختلف به یکدیگر متصل شده است. در این روش می‌توان فرم‌های مختلفی از سازه مانند فونداسیون‌ها، دیوارها، ستون‌ها، تیر و دال‌ها را قالب‌بندی کرد و توسط مهارهای پشت‌بند مانند لوله و سولنجر آن را تقویت کرد.

همچنین در این روش می‌توان فشار حاصله از بتن‌ریزی را به وسیله بولت‌ها و میان‌بولت‌های آببند مهار کرد. در ضمن می‌توان لوازم جانبی مانند جک‌های شاقول‌کننده و سکوهای بتن‌ریزی را نیز اضافه کرد.

قالب‌های رونده:

سیستم‌های قالب رونده در دو حالت عمودی و افقی، طراحی و ساخته می‌شوند.

  • قالب‌های رونده افقی به دو صورت قالب‌های تونل و قالب‌های عرشه پل یا همان شاریو قابل طراحی و ساخت هستند.
  • قالب‌های رونده عمودی نیز در دو حالت لغزان (slipform) و خودبالارونده (climbing) ساخته می‌شوند. این قالب‌ها معمولا برای سازه‌های بلند مانند سیلوها، مخازن، پایه‌های پل و دودکش‌های صنعتی استفاده می‌شوند.

داربست نما:

نمای ساختمان‌های مدرن و بلندمرتبه امروزی از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. برای دسترسی به فضاهای بیرونی جهت نصب انواع نما، پنجره‌ها و عایق‌کاری نما نیاز به امکان دسترسی از بیرون است که از فضای داخلی به سختی امکان‌پذیر است و نیازمند ایجاد فضای دسترسی از بیرون نمای ساختمان است.

مزایای نصب داربست نما:

۱- راحتی مونتاژ و نصب

۲- سبکی قطعات

۳- قابلیت انطباق با فضا

۴- تغییر ابعاد و اندازه با تعویض قطعات

۵- ایجاد فضای ایمن برای کاربر

۶- دسترسی آسان به طبقات بالاتر داربست

۷- بسته‌بندی و حمل آسان

واتراستاپ

نوارهای پی.وی. سی که با هدف آب‌بندی درزهای اجرایی و انبساطی طراحی می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از محصولات و فعالیت‌های شرکت فرم سازه می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

پکیج استثنایی 808