مقاله تحلیلی:‌ سیمان چگونه ساخته می‌شود؟

مقاله تحلیلی:‌ سیمان چگونه ساخته می‌شود؟

سیمان پرتلند جزء اساسی بتن است. بتن زمانی تشکیل می‌شود که سیمان پرتلند با آب یک خمیر را تشکیل دهد. این خمیر با شن و ماسه ترکیب و سخت می‌شود. سیمان متشکل از ترکیبات شیمیایی کلسیم، سیلیکون، آلومینیوم، آهن و سایر مواد است.
مواد معدنی مورد استفاده برای تولید سیمان شامل سنگ آهک، گچ و سنگ اهک رس دار در ترکیب با شیل، رس، سنگ شیست، سرباره کوره، شن و ماسه سیلیس و سنگ آهن است. هنگامی که این مواد در دماهای بالا گرم می‌شوند، یک ماده سنگ مانند تشکیل می‌دهند که سپس آسیاب می‌شود تا به پودر نرمی که ما به عنوان سیمان می‌شناسیم تبدیل گردد.
اولین بار جوزف آسپدین، سیمان پرتلند را در قرن نوزدهم با سوزاندن پودر سنگ آهک و رس در آشپزخانه‌اش ساخت. با استفاده از این روش، او پایه‌ای برای صنعتی ایجاد کرد که سالانه کوه‌هایی از سنگ آهک، خاک رس، سنگ سیمان و سایر مواد را به پودری تبدیل می‌کند که چنان ریز است که از غربالی که می‌تواند آب را نگه دارد، عبور می‌کند.
منبع
ترجمه شده توسط تیم خبری 808
اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله:‌ how_cement_is_made.pdf

برچسب ها: 
درباره نویسنده
عکس‌های MaryamGol

مریم گلستانی

ده سال سابقه ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی دارای دیپلم زبان از کانون زبان با نمره 95 نمره تافل: 109 (ریدینگ:29، لیسنینگ:29، رایتینگ:29، اسپیکینگ:22) 2ماه سابقه کار در بخش امور بین الملل شرکت تجاری عمرانی (مسول تحقیقات و تماسهای خارجی) 2 سال سابقه کار در طراحی سازه-پل و دیوارهای حائل- در شرکت طرح آفرینان پارس
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
ساخت ملات سیمانی برای نما
سلام . وقت به خیر . ببخشید برای کاری که در دست دارم به مشکل خوردم و نتونستم مرجعی برای دریافت جواب پیدا کنم. مجبور به این مزاحمت شدم. آیا فرمولی برای تعیین مقدار وزن مصالح لازم در تهیه انواع ملات ها داریم ؟ من باید قسمت بالای دیوار داخلی یک حمام را سیمان سفید کنم. طول این قسمت ۵ متر و عرض آن ۱ متر هست و البته زیر کار گچ کهنه و بسیار ناصاف هست. برای تهیه ملات سیمان سفید و پودر سنگ. از هر کدام چه مقدار لازم هست ؟ میزان غلظت ملات و نحوه کار چطور ؟
عکس کاربر
0پاسخ
نرمی سیمان
سلام...رابطه ی نرمی سیمان با دوام(ASR)و نرخ کرباسون در زمان نگهداری چگونه است ؟!
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .