مقاله تحلیلی‌: درس‌های آموخته شده از شکست پیچ‌های پل خلیج

مقاله تحلیلی‌: درس‌های آموخته شده از شکست پیچ‌های پل خلیج

بعضی از مسائل را تا زمانی که اتفاق نیفتند درک نمی‌کنیم. این موضوع در پل خلیج یا پل خلیج سان‌فرانسیسکو – اوکلند (SFOBB) صادق بود. این پل که روزانه بیش از 240000 وسیله نقلیه را از طریق راه بین ایالتی 80 عبور می‌دهد، شبه جزیره‌ی سان‌فرانسیسکو را به شهر اوکلند و سمت غربی خلیج سان‌فرانسیسکو متصل می‌کند. گزارش‌های اولیه نشان داد که گالوانیزه کردن گرم به روش غوطه‌ور، باعث شکست بولت­ها و خرابی شده بود. بعد از تحقیقات بیش‌تر مشخص شد که شکننده شدن به دلیل گالوانیزه شدن نبوده و مشکل بسیار پیچیده‌تری باعث این شکست شده است.
تاریخچه‌ی پل خلیج
در سال 1989، مجموعه پل‌هایی که پل خلیج را تشکیل داده بودند، در طول زلزله‌ی شدید لوماپریتا، آسیب شدیدی دیدند. این زلزله، شهر و مناطق اطراف را لرزاند. بیشترین آسیب‌های شدید در جایی اتفاق افتاد که قسمت شرقی بالایی عرشه به دلیل رفت و آمد سنگین بر روی قسمت پائینی عرشه فرو ریخت و آسیب‌های شدیدی را به خودروهای در حال عبور وارد آورد و سبب کشته و مجروح شدن شمار زیادی از مردم گردید.
منبع
ترجمه شده توسط تیم خبری 808
اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله:‌ lessons_learned_from_the_bay_bridge_bolt_failure.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
كتاب مناسب برای انجام پروژه های تونل و پل چیست؟
دوستان من میخوام وارد پروژه بشم که هم تونل هم پل به نظرتون چه کتابی تهیه کنم که بهم كمك کنه تا قبل از ورود با کار در پروژه آشنا بشم؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه