مقاله تحلیلی: نکاتی جهت طراحی، سفارش، آزمایش و نصب میراگرهای کنترل لرزه‌ای در پروژه‌ها

مقاله تحلیلی: نکاتی جهت طراحی، سفارش، آزمایش و نصب میراگرهای کنترل لرزه‌ای در پروژه‌ها

1- سابقه شرکت تولیدکننده: برای اینکه مطمئن شوید شرکت تولیدکننده میراگرهای لرزه‌ای یک شبه به وجود نیامده است، سابقه آن را بررسی کنید. اختراعات ثبت شده توسط افراد کلیدی شرکت، سال اولین میراگر نصب شده، تعداد پروژه‌های بین‌المللی و داخلی اجرا شده، تعداد پروژه‌هایی که تحت تأثیر زلزله‌های واقعی قرار گرفته‌اند را بررسی کنید. گول ظاهر زیبا و زبان چرب و نرم نمایندگان فروش آن‌ها را نخورید؛ عصر عصر ارتباطات است، با کارفرمایان پروژه‌های قبلی تولیدکننده تماس بگیرید و از رضایت آن‌ها در قبال عمل به تعهدات تولیدکننده اطمینان حاصل کنید.
2- کسب اطلاعات فنی: تا می‌توانید از شرکت تولیدکننده اطلاعات فنی بگیرید. محدوده محصولات تولیدی، استانداردهای مرتبط با طراحی سازه و میراگرها، نحوه مدل‌سازی در نرم افزارها، ضوابط آزمایش میراگرها و غیره. تنها از روی کاتالوگ و یا نمونه‌های مشابه پروژه‌های قبلی انتخاب نکنید. زمانی که زلزله بیاید مهم نیست که شما از چه کاتالوگ زیبایی مشخصات را انتخاب کرده‌اید، مهم این است که آیا مشخصات میراگرها را درست انتخاب کرده‌اید و یا نه. حتماً کنترل کنید که رفتار غیرخطی میراگرها منطبق بر رفتار تعریف شده در استانداردهای طراحی باشد.
اگر دوست دارید به تیم مولفین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: damper.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های alireza salehin

علیرضا صالحین

محقق - مولف - مترجم - پیمانکار- مشاور - ترجمه ، گردآوری و تالیف بیش از 18 کتاب تخصصی مهندسی عمران-مدیر علمی نشر دانشگاهی فرهمند - همکار بخش انتشارات ، مقالات تحلیلی و تولید محتوا
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
میراگر پیستونی
سلام وقت بخیر میراگرهای پیستونی جزو کدوم میراگرها محسوب میشن؟
عکس کاربر
2پاسخ
نحوه مدل کردن میراگر ویسکوز در مهاربند شورون در SAP
سلام چطور باید میراگر ویسکوز رو در مهاربند شورون مدل کنم به صورتی که فقط در نتایج تحلیل اثر میراگر ویسکوز رو داشته باشم
عکس کاربر
1پاسخ
نحوه مدل کردن میراگر ویسکوز در مهاربند شورون و زانویی
سلام و خسته نباشید. در زمینه مدل کردن میراگر ویسکوز در مهاربند شورون و زانویی به مشکل برخورد نموده ام و در بعضی از موارد پاسخ ها به جای کاهش، افزایش یافته است. مرجع مناسبی برای مدل کردن این میراگر در انواع مهاربندها وجود دارد؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .