مسابقه طراحی آسمانخراش "کندوی در آسمان"

8 خرداد 1396 - 16:45
مسابقه طراحی آسمانخراش "کندوی در آسمان"

مسابقه آسمانخراش SKYHIVE به دنبال خلق سازه ای بلندمرتبه و نمادین برای یک برج اداری است که سرآمد تکنولوژی و دانش نوین باشد. طرحهای برنده در استودیوی جهانی ساختمان های بلند دبی به نمایش در می آیند، جایی که رهبران صنعت و دانشجویان معماری گرد هم می آیند تا درباره آینده بلندمرتبه سازی به مفهوم سازی بپردازند.

از شرکت کنندگان خواسته می شود که به تعریف دوباره ای از طراحی آسمان خراش دست پیدا کنند؛ با استفاده از تکنولوژی ، مصالح، برنامه ها، زیبایی شناسی و سازماندهی فضایی نوین که از طریق مطالعات جهانی سازی، انعطاف پذیری، سازگاری و انقلاب دیجیتال قابل دستیابی است.

این مسابقه می تواند به عنوان زیرساختی برای برقراری ارتباط مناسب بین آسمانخراش و جهان طبیعی، آسمانخراش و جامعه و آسمانخراش و شهر در نظر گرفته شود. شرکت کنندگان تشویق می شوند که در نوآوری های تکنولوژی و سیستم های پایدار جستجو کنند و متودهای جدید معماری و طراحی شهری را برای حل نمودن مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به خدمت گیرند. آنها می بایست کمبود منابع طبیعی، فشارهای موجود بر زیرساخت های شهری و رشد افزون جمعیت، آلودگی و پراکندگی برنامه ریزی نشده بافت شهری را در نظر داشته باشند.

شرکت کنندگان می توانند یک سایت فرضی به ابعاد 130متر در 80 متر را انتخاب نمایند که از دو جهت بزرگتر و کوچکتر به جاده دسترسی داشته باشد. مکان آن می تواند هر شهر دلخواهی باشد و باید از قوانین محلی و ضوابط شهرداری پیروی شود. زمینه سایت و مجاورت ها باید در نظر گرفته شوند.

زبان: انگلیسی

مکان: سایت فرضی

نوع مسابقه: آزاد

این یک مسابقه آزاد ایده پردازی در معماری است و شرکت کنندگان آزادی کاملی در ارائه راهکارهای خلاقانه دارند. هدف اصلی مسابقه بازتعریف مفهوم آسمانخراش است.

مسابقه برای همه آزاد است و نیازی به ارائه مدرک حرفه ای نیست. طرح پیشنهادی می تواند توسط یک نفر یا یک گروه (نهایتا 4 نفره) تهیه گردد. مکاتبات با برگزارکنندگان مسابقه به زبان انگلیسی است و تمام اطلاعات ارائه شده توسط شرکت کنندگان باید انگلیسی باشد.

جوایز:

نفر اول 3000 دلار امریکا، نفر دوم 1500 دلار امریکا، نفر سوم 500 دلار امریکا، جایزه دانشجویی 500 دلار امریکا و جایزه سبز 500 دلار امریکا + 6 نشان افتخار

جدول زمانی مسابقه:

ثبت نام اولیه: MAY 11 – JUNE 21, 2017

21 اردیبهشت 96 تا 31 خرداد 96

ثبت نام پیشرفته: JUNE 22 – SEPTEMBER 13, 2017

 1 تیر 96 تا 22 شهریور 96

ثبت نام لحظه آخری: SEPTEMBER 14 – NOVEMBER 29, 2017

 23 شهریور 96 تا 8 آذر 96

اعلام برندگان: JANUARY 17, 2018

27 دی 96

سایت مسابقه

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه