نرم افزار LS-DYNA

نرم افزار LS-DYNA

نرم افزار LS-DYNA

یکی از حلگرهای اجزا محدود بسیار قدرتمند که در حال حاضر برای شبیه‌سازی پدیده‌های دینامیکی پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرد، حلگر LS-DYNA است.

این حلگر علاوه بر تحلیل‌های دینامیکی قادر به حل مسایل گوناگون در حوزه‌های مختلف فیزیکی از جمله مکانیک جامدات، انتقال حرارت، دینامیک سیالات و… می‌باشد.

این نرم افزار یکی از نرم افزارهای المان محدود کارآمد در شبیه سازی مسائل با نرخ کرنش بالا (High Strain Rate) است.

کدهای المان محدود که قابلیت متمایز این نوع شبیه‌سازی را دارند به هیدروکد معروف هستند چرا که در این وضعیت مواد حتی جامدات (SOLID) رفتاری همانند سیال (FLUID) از خود نشان می‌دهند. تجربه نشان می‌دهد سرعت حلگر LS-DYNA در مسائل سه بعدی از سایر نرم افزارهای المان محدود بیشتر است.

کاربرد ویژه این نرم افزار در شبیه‌سازی پدیده‌های ضربه (IMPACT/CRASH) در صنایع خودروسازی با وجود مدل‌های آدمک مصنوعی DUMMY، پدیده‌های نفوذ و انفجار (BLAST/ EXPLOSION) است که در صنایع دفاعی به طور گسترده استفاده می‌شود.

قابلیت انواع روش‌های شبیه‌سازی عددی المان محدود (FE) و هیدرودینامیک ذرات روان (SPH) با دیدگاه‌های اویلری، لاگرانژی و انتخابی لاگرانژی-اویلری (ALE) با حلگرهای IMPLICIT و EXPLICIT‌ در مسائل استاتیکی، شبه استاتیکی و دینامیکی در LS-DYNA وجود دارد.
محیط مدلساز این نرم‌افزار به نام LS-PrePost‌ از جهت گرافیکی کاربرپسند است و ابزارهای متعدد برای مش‌بندی (MESH) و ساخت هندسه (GEOMETRY) را داراست. همچنین می‌تواند با دیگر نرم‌افزارهای المان محدود همانند ABAQUS/ ANSYS/ HYPERMESH و نرم‌افزارهای مدلسازی هندسی همانند SOLIDWORKS/ CATIA مرتبط شود و فایل‌های آنها را پشتیبانی نماید. امکان افزودن مدل مواد و معادله حالات جدید (USER DEFINED MATERIAL) با کدنویسی FORTRAN‌ وجود دارد.
نرم‌افزار LS-DYNA به صورت فعال توسط شرکت آمریکایی LSTC در حال بروزرسانی است. این نرم‌افزار مورد استفاده مهندسان مکانیک (هوافضا، راه آهن، خودرو)، مهندسان عمران (سازه، خاک و پی، سازه دریایی)، مهندسان معدن خواهد بود.

+ لینک وبسایت رسمی نرم‌افزار

اخبار

محصول

پک کامل آموزش نرم افزار Ls Dyna
تخفیفات دوره ای
تخفیف 20 درصد
قیمت: 250,000 تومان
250,000 تومان
نا موجود
کاتالوگ: 
فیلم های آموزشی
عمران
سازه
سایر
آموزش نرم افزار
کمک آموزشی
غیر قابل دانلود (برای فیلم های آموزشی و سایر)
آنالیز دینامیک غیرخطی به کمک LS-DYNA
قیمت: 70,000 تومان
70,000 تومان
کاتالوگ: 
کتاب
عمران
سازه
زلزله
فدک ایساتیس
آموزش نرم افزار
فیلم آموزش شبيه سازي پديده هاي ضربه و انفجار با استفاده از نرم افزار LS-DYNA
فروشگاه
تخفیفات دوره ای
تخفیف 20 درصد
temp
قیمت: 112,500 تومان
112,500 تومان
کاتالوگ: 
فیلم های آموزشی
عمران
موسسه آموزشی 808
آموزش نرم افزار

پرسش و پاسخ

عکس کاربر
1 پاسخ
بار ناشی از انفجار 1 کیلوگرم TNT
سلام برای مدل سازی ناشی از انفجار هر کیلوگرم tnt چه مقدار بار به سازه وارد میشود. لطفا در واحد کیلوگرم نیرو KGf بفرمایید. برای تعین محل اعمال نیرو آیا از بار نقطه ای استفاده بشه ؟

مشاوران این تخصص

#: 2
عکس‌های ahmadrahmati
احمد رحمتی علایی
نقش‌ها: Vip, مشاور, همکاران
عضو به مدت: 7 سال 7 ماه
#: 1
عکس‌های ImanNakhaei
ایمان نخعی
نقش‌ها: Vip, مشاور, همکاران
عضو به مدت: 6 سال 1 ماه

کاربران

#: 1
عکس‌های rezasheikhi
رضا شیخی
نقش‌ها: Vip, همکاران
عضو به مدت: 7 سال 5 ماه
اشتراک در RSS - نرم افزار LS-DYNA