هفت سد مهم ایالات متحده آمریکا

هفت سد مهم ایالات متحده آمریکا

هفت سد مهم ایالات متحده آمریکا

اگر شما می‌خواهید چشمگیرترین سدهای ایالات متحده آمریکا را بیابید، سدهای بزرگ در مقابل آب که از خاک و بتن ساخته شده‌اند، شما باید نگاه خود را به غرب رشته کوه‌های راکی متمرکز کنید. هنگامی که مهندسان در پی مسدود کردن رودخانه‌ها برای ایجاد نیروگاه‌های برق آبی و یا کنترل جریان آب هستند، اغلب به کوهستان‌های آریزونا، کالیفرنیا، واشنگتن و مونتانا، در میان دیگر رشته کوه‌ها توجه می‌کنند. در داخل دره‌های کوه‌های ایالات متحده، دیوارهای خاکی، بتنی و گاهی حتی فولادی وجود دارد که همه آن‌ها برای مسدود کردن جریان رودخانه یا کنترل آن ساخته شده‌اند. برخی از آن‌ها حدود 100 سال است که سرپا هستند. در اینجا به لیستی از هفت سد مهم اشاره می‌شود.

در داخل درههای کوه‌های ایالت متحده، دیوارهای خاکی، بتنی و گاهی حتی فولادی وجود دارد که همه آنها برای مسدود کردن جریان رودخانه یا کنترل آن ساخته شده‌اند. برخی از آنها حدود 100 سال است که سرپا هستند. در اینجا به لیستی از هفت سد مهم اشاره می‌شود.

1 .سد Oroville ،رودخانه Feather ،کالیفرنیا بتن سنگین را برای یک لحظه فراموش کنید، بلندترین سد در ایالت متحده فاقد این نوع بتن است. حدود 70 مایلی شمال Sacramento در امتداد رودخانه Feather در کوهپایه Nevada-Sierra ،این سد خاکی با ارتفاع 770 فوت واقع شده است و در ابتدای راه، دارای طول سه چهارم مایل است. این خاک ریز خاکی دریاچه Oroville را تشکیل می‌دهد تا مصارف آب آشامیدنی، تفریحات آبی و انرژی برق آبی را تأمین شود و همچنین خسارت‌های ناشی از سیل کاهش یابد. در سال 1968 ،این پروژه به مدت هفت سال متوقف شد. از آن زمان، Oroville عنوان بلندترین سد کشور را حدود 50 سال یدک می‌کشید.

+ بیشتر بخوانید...

 

اخبار

محصول

تعیین مشخصات و کنترل کیفیت بتن در سدها
فروشگاه
تخفیف 20 درصد
قیمت: 30,000 تومان
30,000 تومان
کاتالوگ: 
کتاب
عمران
سازه
بتن و سازه های بتنی
فدک ایساتیس
تحليل استاتيکي و ديناميکي سد هاي خاکي با استفاده از GEO STUDIO
فروشگاه
تخفیف 20 درصد
قیمت: 27,000 تومان
27,000 تومان
نا موجود
کاتالوگ: 
کتاب
عمران
سازه
زلزله
خاک و پی(ژئوتکنیک)
سازه هیدرولیکی
آب (مدیریت منابع آب)
علم عمران
آموزش نرم افزار
کمک آموزشی

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - هفت سد مهم ایالات متحده آمریکا