ایبوک ۱۵۱: طراحی و تحلیل ساختمان ها تحت بارگذاری انفجار

ایبوک ۱۵۱: طراحی و تحلیل ساختمان ها تحت بارگذاری انفجار

در میان رویدادهای مختلفی که باعث خرابی پیش‌رونده می‌شوند، انفجار یکی از دلایل عمده خرابی است. یک انفجار می‌تواند به قاب‌های سازه‌ای ساختمان‌ها آسیب بزند که این موضوع ممکن است باعث خرابی جزئی یا کامل سازه شود. خرابی جزئی ساختمان فدرال Alfred P.Murrah در شهر Oklahoma به دلیل بمب‌گذاری در سال ۱۹۹۵ (ODCEM،۱۹۹۵) یک مثال معروف از فروریزش ساختمان بر اثر انفجار می‌باشد.

 به منظور جلوگیری از خرابی جزئی یا کامل سازه‌ها، طراحی ساختمان‌ها در برابر انفجار و در نظر گرفتن الزامات طراحی خاص مرتبط برای ساختمان‌ها در برابر بار انفجار به طور فزاینده‌ای در طراحی مهم است. بسته به دسته بندی ساختمان‌ها، یک چک طراحی نیز برای ساختمان‌های تحت بار انفجار توسط قانون در انگلستان اجباری شده است؛ بنابراین، در این فصل، رویدادهای فروریزش در سراسر جهان که توسط بار انفجار رخ داده معرفی می‌شود و اصول بارگذاری انفجار ارائه می‌شود و روش‌های طراحی المان‌های سازه‌ای مقاوم در برابر انفجار و ساختمان‌های مقاوم در برابر خرابی پیش‌رونده معرفی خواهد شد. در پایان فصل، یک مثال مدل‌سازی شده برای تحلیل انفجار ساختمان فدرال مورا با استفاده از بسته اجزای محدود Abaqus® نشان داده شده است.

 

 اگر دوست دارید به تیم خبری ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 3,000 تومان
3,000 تومان
پرداخت 3,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده

الهه رحیمی

مهندس سازه
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
بارگذاری بار زلزله در قاب دو بعدی

در قاب دو بعدی xz نیرو زلزله را در چند جهت باید وارد کرد؟

عکس کاربر
1پاسخ
بار ناشی از انفجار 1 کیلوگرم TNT
سلام برای مدل سازی ناشی از انفجار هر کیلوگرم tnt چه مقدار بار به سازه وارد میشود. لطفا در واحد کیلوگرم نیرو KGf بفرمایید. برای تعین محل اعمال نیرو آیا از بار نقطه ای استفاده بشه ؟
عکس کاربر
1پاسخ
اعمال بار انفجار
چطور میشه بار انفجار سطحی را دیوار خاک مسلح اعمال کرد؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    با سلام و خسته نباشید من این کتاب رو که زحمت کشیدید و ترجمه بخشی از آن رو گذاشتید رو دانلود کردم متاسفانه یک سری از بخشهای کتاب عکسهای ان مشخص نیست مخصوصا ان قسمت های که شما به عنوان منبع اوردید مشکل دارد خواهشا اگه مشکلی نیست میشه کتاب رو کامل بگذارید یا از کجا تهیه کردید تا تهیه کنیم خیلی ممنون میشم
    عکس‌های arbmk55
    arbmk55