مقاله تحلیلی :تفاوت بین طول همپوشانی و طول مهاری

مقاله تحلیلی :تفاوت بین طول همپوشانی و طول مهاری

دانشجویان اغلب در فهم دو اصطلاح طول همپوشانی و طول مهاری دچار مشکل می‌شوند. طول همپوشانی طول مورد نیاز در میلگرد برای انتقال تنش به میلگرد دیگر است، در حالی که طول مهاری طول لازم برای انتقال تنش به بتن است.

طول مهاری: معمولاً در انتهای مقاطع که در میلگردها نیرو وجود دارد، باید مطمئن شوید که میلگرد دچار شکست ناشی از خارج شدن (از جای نصب شده خارج شدن) رخ نمی‌دهد. برای مقابله با نیروهای میلگرد، باید آن‌ها را در بتن قرار داد. طول مهاری مقدار طولی از میلگرد است که لازم است در بتن قرار گیرد تا به یک پیوستگی مطلوب بین دو فولاد و بتن و همچنین به مقدار تنش مطلوب داخل میلگردهای آن مقطع برسیم.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

node_13412-difference-lap-length-development-length.pdf

 

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

درباره نویسنده
عکس‌های Amin.M.RF

Amin.Raoof

دانشجویی سال آخر کارشناسی عمران در دانشگاه شاهد در تهران مسلط به زبان انگلیسی در ترجمه و مکالمه
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
فاصله میلگرد رکابی در ارتفاع دیوار برشی حائل
سلام و خسته نباشیدخیلی ممنون از سایت خوب و اطلاعات مفیدی که در اختیار مهندسین میزارین.سوالی داشتم از خدمت شما.تو یه سوالی در نظام مهندسی طراحی یه دیوار برشی حائل در برابر فشار خاک،که از میلگردهای رکابی به قطر 12 میلیمتر استفاده شده بود که فاصله میلگردهای رکابی در ارتفاع دیوار 200 میلیمتر و در جهت طول دیوار 300 میلیمتر بود.حالا سوالم اینه که منظور از این فاصله،فاصله مرکز به مرکز میلگردهای رکابیه؟؟؟یا فاصله اینور تا اونور میلگرد رکابی؟یعنی ما در طول دیوار میلگرد رکابی رو میزاریم بعد از بر این میلگرد رکابی تا بر اون یکی میگرد باس 300 میلیمتر باشه ؟؟؟یا نه میلگرد رکابی رو میزاریم از مرکز به مرکز میلگرد رکابی باس 300 میلیمتر باشه؟؟؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .