مقاله تحلیلی :مشاغل مختلف در پروژه‌های ساخت ‌و ساز

مقاله تحلیلی :مشاغل مختلف در پروژه‌های ساخت ‌و ساز

صنعت ساختمان دربردارنده مشاغلی با زمینه‌های مختلفی است که با فعالیت توأم آن‌ها، پروژه‌های ساختمانی ساخته می‌شوند. بازار کار در صنعت ساختمان به سرعت در حال رشد است و صنعت ساختمان را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین کارهای بازار کار کرده است. در اینجا با چند مورد از مشاغل مختلف در پروژه‌های ساخت ‌و ساز آشنا خواهید شد.

1. مهندسان ساختمان: شغل این افراد شامل برنامه‌ریزی‌های زیادی از جمله سازه‌ای می‌باشد. با این وجود به دلیل نگرانی‌های ایمنی در صنعت ساختمان، مهندسان ساختمان اغلب تمایل دارند که به کارهای کاغذی مانند مرور و مطالعه‌ قراردادها، کنترل مصالح ساختمانی موجود و ... بپردازند. میانگین حقوق مهندس ساختمان از 55000 تا 60000 دلار است.

2. معماران: معماران معمولاً با آماده‌سازی نقشه و راهنمایی با توجه به سازه‌ برنامه‌ریزی شده به پیمانکاران ساختمانی مشورت می‌دهند. میانگین درآمد معماران معمولاً بین 70000 تا 80000 دلار است. شرکت‌های معماری همیشه به دنبال معمارانی هستند که بتوانند به سمت زمینه‌های پردرآمدی مانند املاک، مدیریت پروژه‌ها و ... پیش بروند.

3.  نقشه‌برداران ساختمانی: مهندسی عمران بدون جنبه‌های نقشه‌برداری آن ناقص خواهد بود. نقشه‌برداری چیزی به جز استفاده از روش‌های علمی برای تعیین مساحت و امکان‌سنجی پروژه‌ی ساختمانی نیست. این بدان معنا است که نقشه‌برداران با تعیین نقطه‌ها، زوایا و فواصل محل ساختمان، بخش اصلی ساخت‌وساز را شکل می‌دهند. میانگین حقوق نقشه‌بردار از 70000 تا 90000 دلار است.

 4.  مدیر ایمنی و سلامت: این شغل یکی از پر مسئولیت‌ترین شغل‌ها در صنعت ساختمان محسوب می‌شود. ایمنی، نگرانی اصلی سایت‌های ساختمانی به دلیل ذات مستعد حادثه‌ آن است. مدیر ایمنی ساختمان مسئول تأمین و حفظ ایمنی کارگران، به خصوص در طول کارهای ساختمانی است. او باید مطمئن شود که استانداردهای ایمنی، بر حسب قوانین و مقرراتی که توسط دپارتمان‌های محلی یا ایالتی تعیین شده‌اند رعایت می‌شوند.

امروزه نیاز به خانه‌ها، ساختمان‌های اداری و دیگر سازه‌ها در حال افزایش است که خود باعث افزایش نیاز به شغل‌ در صنعت ساختمان شده ‌است. بسیاری از زمینه‌های دیگر هم وجود دارند که باید در این صنعت در نظر گرفته شوند، مانند حسابداری ساختمانی، متره ساختمان، مدیریت ساختمان و ... .

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

civil_engineering_jobs_in_construction_projects.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

فایل
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
4پاسخ
مدت زمان لازم برای مطالعه ازمون نظام مهندسی
سلام و خسته نباشید بنده برای ازمون نظام مهندسی اجرا و نظارت امسال میتوانم ۲ ماه وقت صرف کنم...برای همین به نظرتون روزانه چقد مطالعه داشته باشم؟ این مدت زمان خوبی برای موفقیت میتواند باشد؟ باتشکر
عکس کاربر
2پاسخ
اجرای سازه نگهبان بدون ستون قائم
سلام آیا امکان اجرای سازه نگهبان بدون ستون قائم ان وجود دارد؟
عکس کاربر
2پاسخ
سطح بتن پیاده رو باید جاروکش باشد یا لیسه ای و چرا ؟
سطح بتن پیاده رو باید جاروکش باشد یا لیسه ای و چرا ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه