فیلم آموزش مبانی طراحی دیوار برشی فولادی

فیلم آموزش مبانی طراحی دیوار برشی فولادی

این دوره در تاریخ جمعه 1 بهمن ماه  1395  به مدت 5 ساعت با تدریس دکتر پروینی برگزار  گردید که از این صفحه میتوانید فیلم این دوره را به صورت دانلودی سفارش دهید

نزدیک به 5 ساعت فیلم آموزشی به همراه اطلاعات جانبی

شیوه سفارش: دانلودی - پستی

تهیه شده در زمستان 95

جهت سفارش پستی این فیلم میتوانید از این صفحه از فروشگاه سایت اقدام بفرمایید 

با رویکرد :

  • مسائل آیین نامه ای 
  •  مباحث نرم افزاری 
  •  روش های اجرا

مدرس دوره :

 دکتر مهدی پروینی .مولف و مدرس دانشگاه

مدرس این دوره دارای سابقه طراحی بیش از 300 هزار متر مربع دیوار برشی فولادی و جزو پیشگامان تحقیق در مورد این سیستم سازه ای در کشور بشمار میروند. ماحصل این تجربه چندین ساله  تالیف یک جلد کتاب ارزشمند در این حوزه ، مقالات بی شمار و همچنین گواهی ثبت سیستم فوق بعنوان طرح صنعتی قابل کاربرد در انواع ساختمان ها میباشند.

در سال‌های اخیر استفاده از سیستم دیوار برشی فولادی به دلیل مزایای فراوانی که نسبت به سایر سیستم‌های مقاوم در برابر زلزله دارد مورد توجه پژوهشگران و طراحان قرار گرفته است. از جمله این مزایا می‌توان به شکل‌پذیری زیاد، خاصیت جذب انرژی زیاد و در عین حال سختی بالا و اقتصادی بودن آن نسبت به سایر سیستم‌های مقاوم در برابر زلزله اشاره کرد. در کشور ما نیز به لحاظ لرزه‌خیزی بالا و نیاز به مقاوم‌سازی بافت‌های قدیمی و غیر ایمن در برابر زلزله، استفاده از این سیستم‌ به عنوان یک سیستم باربر جانبی مناسب و مقرون به صرفه به نظر می‌رسد. اگرچه تحقیقات وسیعی در کشورهای کانادا، ژاپن و ایالات متحده آمریکابرروی این سیستم (تحت اثر عوامل مختلف) انجام شده اما هنوز اطلاعات لازم جهت طراحی و کاربرد این سیستم در کشورمان ناکافی است. در همین راستا برآن شدیم تا با یکی از اساتید به نام و مطرح در این زمینه جناب آقای دکتر مهدی پروینی (مدیر عامل محترم شرکت سبک آفرینان عمارت پارس)  یک ورکشاپ مفید و کاربردی برای کاربران عزیز برگزار کنیم. 

این ورکشاپ به صورت حضوری آنلاین برگزار میشود به این معنی که علاقه مندان به شرکت حضوری در برنامه میتوانند در تاریخ ذکر شده  بعد ثبت نام در محل موسسه حضور به عمل برسانند  و افرادی که از شهرستان می خواهند از این کلاس آموزشی استفاده کنند میتوانندهمزمان  از طریق لینک کلاس انلاین به کلاس وصل شده و از اطللاعات علمی به اشتراک گذاشته شده به صورت زنده همراه با امکان پرسش و پاسخ صوتی و نوشتاری با استاد برخوردار شوند.(فیلم این ورکشاپ برای همه ثبت نام کنندگان چه حضوری-چه آنلاین بعد برگزاری به صورت لینک دانلود ارسال میگردد)

 سرفصل‌های ورکشاپ مبانی طراحی دیوار برشی فولادی:

1- آشنایی با مفاهیم کلی دیوارهای برشی فولادی و انواع آنها

2- اصول و مبانی تحلیل دیوارهای برشی فولادی

3- عملکرد، رفتار و روش‌‌‌های طراحی دیوار های برشی فولادی

4-بررسی ضوابط و روابط طراحی ارائه شده این سیستم سازه ای براساس آیین‌نامه‌‌‌های معتبر بین‌‌‌المللی

5- طراحی یک ساختمان فولادی در منطقه با خطر نسبی زلزله خیلی زیاد بر اساس نرم افزار ETABS و استفاده از آیین نامه های ملی کشور و همچنین آیین نامه های بین المللی

6-بررسی مسائل اجرایی و نقشه ها در این سیستم سازه ای

مدرس این ورکشاپ جناب دکتر پروینی همچنین گواهی نامه ثبت طرح صنعتی زیر  را نیز در اختیار دارند:

تهیه این کتاب که تالیف مدرس این ورکشاپ است به شرکت کنندگان در این ورکشاپ پیشنهاد میشود:

لینک خرید پستی کتاب از فروشگاه وبسایت 808

مطالب مرتبط:

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

نوع فایل دریافتی :
اعتبار مورد نیاز : 50,000 تومان
با 10 درصد تخفیف برای کاربران VIP: 50,000 تومان
پرداخت 50,000 تومان و مشاهده محتوا
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
2پاسخ
مشکل دوره تناوب زیاد
باسلام و احترام بنده سازه 9 طبقه با دیواربرشی طراحی کردم برای کنترل زمان تناوب تحلیلی مشکلی وجود دارد 4مود(mode) اول مقدار پریود بسیار زیاد می باشد مثلا 6300000 هیچگونه وارنینگ و اروری نیز نمیدهد .مشکل گویا در طبقه بام هست چون طبقه بام را که حذف کردم پریود مناسب بدست آمد... جالب این است سقف دال است و وقتی سقف بام را تغییر به تیرچه میکنم مشکل پریود حل میشود! ممنون اگر پاسخگو باشید
عکس کاربر
0پاسخ
طراحی سازه فولادی با دیوار برشی
1_وقتی سازه قدیمی بتنی یه ساختمان الف را قصد داریم به یک ساختمان سازه فلزی وصل کنیم که به خاطر اختلاف سطح طبقات این دو (اختلاف سطح17سانتیمتر)و ویلچری بودن کارفرما نتوانیم از پله به عنوان راه حل استفاده کنیم راه حل بهتر چی میتونه باشه؟ 2_برای همان دوبلوک ساختمانی سوال یک اگر بخواهیم یک طبقه روی قسمت سازه فلزی اضافه کنیم آیا راه حلی برای دیواربرشی زدن هست یا اصلا نمیشه روی دیوار برشی برای این مورد اکتفاکرد؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ