ایبوک ۱۲۰: ساخت میراگر اصطکاکی MegaPall برای برج اداری توره کروز در مکزیکو سیتی

ایبوک ۱۲۰: ساخت میراگر اصطکاکی MegaPall برای برج اداری توره کروز در مکزیکو سیتی

ارتفاع قاب فلزی برج که روی شمع بنا شده است 600 فوت است. تحلیل دینامیکی اولیه تاریخچه زمانی توسط پروژه مهندسان سازه گروه WSP در نیویورک، نشان داده است که مودهای بالاتر تحت تأثیر تحریک طبقات بالای طبقه 11 ام، در نتیجه‌ی تغییر مکان نسبی‌های زیاد می‌باشد. استفاده از وسایلی برای اتلاف انرژی روشی بسیار مقرون به صرفه‌ای است. میراگر اصطکاکی پال به دلیل اینکه سختی و میرایی را در حدی که تغییر مکان نسبی طبقات را کنترل شود، به وجود می‌آورد، انتخاب شده است. علاوه بر کاهش هزینه، نگه داری راحت و تعمیر در محل از ویژگی‌های آن است. محدودیت‌های معماری باعث محدود شدن تعداد دهانه‌های مهاربندی می‌شود؛ بنابراین برای بارهای لغزشی بیش از 1950 kip برای کنترل جابجایی‌های بزرگ، نیاز به میراگر می‌باشد. میراگر با این ظرفیت بالا تولید نشده است. به طور کلی تقاضا برای میراگر با ظرفیت بیش از 350 kip می‌باشد؛ بنابراین تجهیزات تولید شده میراگر بر اساس تقاضا صورت می‌گیرد. به روز رسانی تجهیزات گران قیمت بوده و اقتصادی نمی‌باشد؛ بنابراین ساخت میراگر مگا یک چالش بود. ساخت و مونتاژ گروهی میراگرهای اصطکاکی راه حلی مناسب برای میراگر مگا می‌باشد. اندازه‌های واحدهای فشرده PFD، مونتاژ بیش از 8 واحد را امکان پذیر می‌کند. بارگذاری مطلوب لغزشی طراحی منتهی به واحدهای گروهی 2 و 4 و 6 می‌شود. معماران تمایل به استفاده از مونتاژ PFD و مهاربند فولادی با میراگر اصطکاکی MegaPall جهت نمایش هنر مهندسی سازه دارند. این ایبوک تاریخچه توسعه میراگرهای اصطکاکی پال را بر اساس یک برنامه واقعی، شرح می‌دهد.  همچنین چالش بحث شده در ساخت میراگر اصطکاکی MegaPall و جزئیات ساخت آن مورد بحث قرار می گیرد. امیدواریم که افزایش طبقات الهام بخش مهندسان برای ارائه ایده‌های نوآورانه برای ایجاد دنیایی بهتر و امن‌تر باشد.

 

 اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 3,000 تومان
3,000 تومان
پرداخت 3,000 تومان و مشاهده محتوا
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
1پاسخ
پوش اور پل
سلام دوستان بنده رو پایان نامه با موضوع پوش اور پل کار میکنم میخواستم ببینم از دوستان کسی هست تو پوش اور پل تجربه داشته باشه؟
عکس کاربر
0پاسخ
بارگذاری بار زلزله در قاب دو بعدی

در قاب دو بعدی xz نیرو زلزله را در چند جهت باید وارد کرد؟

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .