ایبوک ۹۶: محاسبه بار باد وارد بر تجهیزات بام

ایبوک ۹۶: محاسبه بار باد وارد بر تجهیزات بام

در دهه‌های اخیر، توجه صنعت در درجه اول بر ترس و نگرانی درباره اتصال لرزه‌ای مناسب تجهیزات مکانیکی متمرکز شده است. همزمان با رخداد چند زلزله شایع در فاصله زمانی کم از یکدیگر بسیاری از ادارات و سازمان ها بر طراحی ایمن و نصب سیستم‌های مکانیکی متناسب با این رخدادها تاکید کردند. VISCMA و اعضای آن بر روی این موضوع از ابتدا متمرکز شده‌اند. قبل از آن طراحی لرزه‌ای به سمت روش‌های به بلوغ رسیده و بسیاری از آیین‌نامه‌ها و استانداردهایی که به جهت نشان دادن پاسخ مناسب ساختمان تعریف شده بودند، می رفتند و عملکرد خود را با بکارگیری این آیین‌نامه‌ها مورد آزمایش قرار می‌دادند. متاسفانه، آنچه در حال نادیده گرفته، نصب و راه اندازی تجهیزات مکانیکی بوده است. بسیاری از سازه های جدید باقی مانده این حوادث بودند. اما سیستم‌های داخلی که عملکرد ساختمان را به وجود می‌آوردند، وجود نداشت. این سیستم‌های لوله‌کشی و مکانیکی و الکتریکی نقص‌های واضحی داشت که استفاده از آن را در بیمارستان بی‌فایده می‌کرد. از آن زمان، که آییننامه‌ها و استانداردها شامل طراحی و نصب و راه‌اندازی سیستم‌های مکانیکی شدند حتی بیشتر تکامل یافته‌اند. آیین‌نامه‌ها برای از میز لرزه‌ای جهت اثبات عملکرد تجهیزات استفاده کرد. این آزمایش تحت بارهای لرزه‌ای که ممکن است در طول ساخت و ساز به آن وارد شود، قرار گیرد.

 

اگر دوست دارید به تیم خبری ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 3,000 تومان
3,000 تومان
پرداخت 3,000 تومان و مشاهده محتوا
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
فایل اکسل سوله
سلام سوله ای رو بر اساس فایل اکسل بار باد بارگذاری و طراحی کردم ولی کارفرما به دلیل اینکه اکسل قفل دارد نمی پذیرد و اذعان می دارد که نتایج درست نیست . و به محاسبات آنلاین سایت جاباکوس ارجاع می دهد
عکس کاربر
0پاسخ
بارگذاری استاتیکی و دینامیکی باد و اعمال آن در Etabs
سلام ... کسی از دوستان فایل ایتبس یک ساختمان بتنی چند طبقه در حالتی که بارگذاری باداستاتیکی و دینامیکی بهش اعمال کرده باشه داره؟
عکس کاربر
0پاسخ
محاسبه بار باد در سوله با نرم افزار تحت اکسل
سلام .سوله ای که من طراحی میکنم از 3 قاب تشکیل شده با توجه به خروجی نرم افزار که برای قاب میانی و قاب شماره 2 مقادیر مختلفی میده من چیکار کنم.چون قاب میانی من همان قاب شماره 2 هستش.کدوم رو معیار طراحی قرار بدم .با تشکر.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .