سمینار حرکات نزدیک گسل و اثر آن بر طیف طراحی استاندارد 2800

21 دى 1394 - 10:58
سمینار حرکات نزدیک گسل و اثر آن بر طیف طراحی استاندارد 2800

سمینار حرکات نزدیک گسل و اثر آن بر طیف طراحی استاندارد 2800 روز 28 دی ماه در محل جامعه مهندسین مشاور برگزار خواهد شد . 

 

 

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
استفاده از طیف طرح آیین نامه ASCE
با سلام خدمت اساتید و مهندسین گرامی سوالم این هست که چگونه می توان برای رکوردهای نزدیک گسل بجای استفاده از طیف طرح آیین نامه 2800 از طیف طرح آیین نامه ASCE استفاده نمود. چون در آیین نامه مذکور دو پارامتر بنام Ss و S1 وجود دارد که مربوط به شتاب طیفی در دوره تناوب 0.2 و 1 ثانیه هستند که از نقشه های شتاب طیفی آیین نامه آمریکا بدست می آیند اگر بخواهیم به عنوان مثال از این آیین نامه برای شهر تهران استفاده کنیم به چه صورت باید عمل کرد؟ ممنون میشم که در صورت امکان راهنمایی بفرمایید. با تشکر
عکس کاربر
3پاسخ
مشکل در تحلیل طیفی با ETABS
سلام، سازه 5 طبقه من تحت ترکیب بارهای طیفی نسبت به روش استاتیکی معادل سنگین تر درمیاد و این برای من خیلی عجیبه!!! مثلا ستونهای پایین ترین طبقه داخل فایل من از روش استاتیکی معادل با 20 تور 18 جواب می دهد ولی با روش تحلیل طیفی 28 تور 18 نیاز دارد. چرا؟
عکس کاربر
0پاسخ
همپایه کردن شتاب نگاشت
سلام و احترام بنده بر اساس ASCEO7 طیف شتابی رو با توجه به مشخصات ساختگاه بدست آوردم. و از سایت PEER هم با نرم افزار SEISMOSIGNAL طیف شتابی استخراج کردم. سوال من این برای هم پایه کردن شتاب نگاشت این دو باید با هم مقایسه بشن؟ یا نه باز همون ABI بایدمحاسبه بشه برای تحلیل دینامیکی غیر خطی فزاینده؟ و و قتی از 0.2T تا 1.5T صحبت می کنیم T همون زمان تناوب مود اول هست؟ اگه این مطالب درست باشه ضریب مقیاس شتاب نگاشت ۵۰ هست این غیر معمول نیست؟ لطفا راهنمایی کنید.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...