توسعه فناوری‌های نوین محصولات ساختمانی با صدور گواهی‌نامه فنی

11 آذر 1394 - 19:29
 توسعه فناوری‌های نوین محصولات ساختمانی با صدور گواهی‌نامه فنی

محمد شکرچی‌زاده، امروز ۳شنبه سوم آذر در دومین روز از همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران که در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به تاثیرات فناوری‌های نوین ساختمانی اظهار کرد: در حوزه توسعه فناوری‌های نوین می‌توان با استفاده از ظرفیت گواهی‌نامه فنی، فناوری‌های نوین را گسترش داد.

وی با بیان اینکه گواهی‌نامه‌های فنی ساختمان می‌تواند دامنه‌ای از رقابت را بین شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایجاد کند اظهار کرد: این در حالی است که «استاندارد» کف انتظارات را شامل می‌شود و الزامات حداقلی را دربر می‌گیرد اما گواهی‌نامه‌های فنی ساختمان می‌تواند منجر به ایجاد رقابت بین شرکت‌ها و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و تجهیزات نوین شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به اقدامات مورد نیاز و پیش‌رو در ایران برای ارائه گواهی‌نامه‌های فنی ساختمانی اشاره کرد و گفت: ارتقای امکانات کنترل کیفی کارخانه‌ها به مرور زمان، حرکت به سمت یکپارچه سازی محصولات، توسعه گواهی‌نامه‌های فنی-تخصصی یک وجهی یا چند وجهی و اعتبار بخشی آزمایش‌ها و گواهی‌نامه‌های فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی،از الزامات مورد نیاز برای ارائه گواهی‌نامه‌های فنی ساختمانی هستند.

شکرچی‌زاده ادامه داد: در راستای اعتبار بخشی به گواهی‌نامه‌های فنی ساختمان در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی طی ۲سال اخیر همکاری‌ها و مشارکت‌هایی را در عرصه بین‌المللی و کشورهای اروپایی آغاز کردیم تا شرایط ورود محصولات ایرانی در عرصه بین‌المللی و دنیا فراهم‌شود.

وی با بیان اینکه گواهی‌نامه فنی ابزاری مناسب برای ارتقای سیستم‌های ساختمانی و توسعه کیفی ساخت‌وساز در اجرای مسکن است،گفت: ورود به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین میل به توسعه پایدار از اهم اهداف مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی است.


منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .