صدور پروانه نظام مهندسی ساختمان محدود شود

11 آذر 1394 - 18:59
صدور پروانه نظام مهندسی ساختمان محدود شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ایجاد محدودیت در صدور پروانه نظام مهندسی ساختمان را در سراسر کشور خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، اکبر ترکان عصر امروز در نشستس با اعضای نظام مهندسی ساختمان استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان اظهار داشت: چه کسی گفته است که هر فارغ‌التحصیل رشته مهندسی ساختمان باید پروانه نظام مهندسی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در آمریکا تنها 5 درصد از فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی پروانه نظام هندسی اخذ می‌کنند عنوان کرد: لازم نیست که همه فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی در کشور پروانه بگیرند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور صدور این حجم از پروانه‌های نظام مهندسی ساختمان در کشور ما را از اهدافمان دور خواهد کرد.

ترکان گفت: اگر به قانون نیز به درستی عمل شود؛ می‌بینیم که در قوانین موجود نیز بررسی شرایط هر استان در صدور پروانه نظام مهندسی لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های مهندسی به درستی استفاده شود بیان کرد: دانشگاه‌های مهندسی هر فارغ‌التحصیلی را که بیرون می‌دهد؛ نمی‌توان نام مهندس به آنان نسبت داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه باید به فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی لقب لیسانس آن رشته را نسبت داد تصریح کرد: مهندس کسی است که در کار خود حرفه‌ای شده باشد.

ترکان با بیان اینکه نباید هر کسی فکر کند که می‌تواند به راحی پروانه نظام مهندسی اخذ کند گفت: نظام صدور پروانه مهندسی در کشور باید بازبینی شود.

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    بله ، حرف ایشان درست است و به شرط اینکه این محدودیت تنها شامل فارغ التحصیلان جدید نشود؛ چرا که در این صورت نوعی تبعیض و به عبارت بهتر رانت برای مهندسان قدیمی ایجاد میشود. در کل نظام مهندسی باید پروانه هایی که قبلاً هم صادر کرده مورد تجدید نظر قرار دهد چرا که اکثرا دیده می شود مهندسان قدیمی معمولا به خود زحمت هم نمی دهند که یک بار هم شده جزوات خود را نگاهی بیندازند و اکثرا سواد آنها خیلی کمتر از کسانی هست که جدیدا فارغ التحصیل میشوند.

    عکس‌های ghader67
    ghader67

    من هم با گفته ی رییس سازمان نظام مهندسی موافقم . واقعا نبایدشرایطی برقرار باشد که همه به سهولت بتوانند پروانه بگیرند چون اگر پروسه دریافت پروانه آسان باشد به طوری که در دسترس همگان باشد ، در ابتدا از ارزش آن کاسته می شود و دوم ، رقابتی برای بالا بردن دانش مهندسی خود برای گرفتن پروانه به وجود نمی آید . در کل این تصمیمی بود که باید خیلی قبل تر گرفته می شد که بحمدالله شد .

    عکس‌های محمد مهدی والایی
    محمد مهدی والایی

    با نظر ایشان موافق هستم. مهندس هندسه دان نیست، کسی است که واقعاً کاری فنی انجام می دهد.

    عکس‌های alireza salehin
    alireza salehin

    در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه