تاسیس مرکز تحقیقات مشترک ایران-آلمان/ سند جامع انرژی حمل و نقل و مسکن در دست تنظیم است

18 آبان 1394 - 10:29
تاسیس مرکز تحقیقات مشترک ایران-آلمان/ سند جامع انرژی حمل و نقل و مسکن در دست تنظیم است

تین نیوز | رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از مذاکره با دستگاه ها و دولت آلمان برای تاسیس مرکز تحقیقات مشترک ایران- آلمان با همکاری وزارتخانه های راه و شهرسازی و نفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد شکرچی زاده در حاشیه کارگاره مشترک ایران-آلمان که امروز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: مسئولیت مهم و اصلی وزارت راه و شهرسازی ایجاد زمینه های بهره وری در حوزه حمل و نقل و ساختمان است. اما واقعیت امروز کشور، اتلاف بیش از حد انرژی است.

وی افزود: میزان اتلاف انرژی پیش از کاهش قیمت ها متجاوز از 15 میلیارد دلار در بخش ساختمان بود و در صورت ادامه این رویه ایران به یک کشور وارد کننده انرژی تبدیل خواهد شد. لذا نیاز به استفاده از تجربیات آلمان در این زمینه هستیم چرا که آنها امروز موفق به کاهش 80 درصدی انرژی در ساختمان های شهری و حتی تولید انرژی شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "صحبت ها و مذاکرات حاکی از ایجاد محلی برای استقرار دائم متخصصان آلمانی در ایران است " گفت: این کار موجب همکاری مداوم در حوزه حمل و نقل و مسکن می شود. همچنین بخش هایی از وزارت نفت نیز از این اقدام اعلام خرسندی و آمادگی برای همکاری مشترک کرده اند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به مذاکرات انجام شده با اتاق بازرگانی آلمان گفت: در این مذاکره به این نتیجه رسیدیم که باید از سیاست های تشویقی استفاده شود اما به دلیل پایین بودن قیمت انرژی در کشور، این کار قابلیت اجرا ندارد. لذا راهکار آلمان ها تخفیف بر میزان عوارض شهری از سوی شهرداری ها برای واحدهای موفق در زمینه کاهش مصرف انرژی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با دستور اکید وزیر راه و شهرسازی در صدد تنظیم سند جامع انرژی حمل و نقل و مسکن هستیم.

شکرچی زاده با توجه به جایگاه قوی مهندسی و اقتصاد آلمان در اذهان ایرانی ها یادآور شد: سابقه همکاری ایران و آلمان بیش از 80 سال است و راه آهن شمال-جنوب، شاهکار مهندسی دانشگاه تهران و ایستگاه راه آهن از نمونه های بارز آن هستند.

منبع:+

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
ساختن حساب در سایت Green building studio
سلام با عرض خسته نباشید من در ساخت اکانت در سایت Green building studio به مشکل برخوردم به این صورت که بعد از آپلود دو عدد پروژه، حساب بنده منقضی شد و دیگه چیزی نمیتونم داخلش آپلود کنم و عملا بی فایده شده برام! لطفا اگر کسی راه حلی برای فعالسازی دوباره حساب داره، ممنون میشم راهنماییم کنه
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .