توربین های بادی در پل ها

2 شهريور 1394 - 14:47
توربین های بادی در پل ها

سیستم های صفحات خورشیدی دارای فواید منعطف پذیری می باشند از آنجایی که این سیستم ها می توانند، در مکان های مختلف از جمله پارک ها، پشت بام های ساختمان های مسکونی، مخازن آب و دیوارهای صوتی در بزرگراه ها نصب گردند. در مقابل، توربین های بادی به دستگاه هایی بزرگ که بر روی زمین و یا در نزدیکی دریا ها نصب می شوند نیاز دارد.تعدادی پروژه مختلف در آینده که شامل ادغام توربین های بادی با زیر ساخت های شهری می باشد وجود دارد اما اغلب آن ها غیر علمی به نظر می آیند. یک مورد پیش نیاز برای بهره برداری بهینه از نیروی باد، توربین ها و پروانه های بزرگ هستند.به همین دلیل توربین های بادی برای ساکنان منطقه ای که نیروگاه بادی را در محلشان نمی خواهند اغلب "ناخوشایند" می باشد.
یک مطالعه جدید امکان یک پارچه سازی توربین های بادی در زیر ساخت های شهری را بررسی می کند.به طور مثال توربین های بادی می توانند در عرض پایه های بلند پل نصب شوند. محققان در دانشگاه کینگستون،لندن، از ساختار پل در جزایر قناری در اسپانیا استفاده می کنند.
بر اساس مدل های ریاضی و شبیه سازی،محققان نشان می دهند که عبور باد بین ستون های پل می تواند پروانه را حرکت داده و به باد خالص ویکدست تبدیل نماید. ساخت و ساز این قبیل سیستم ها، می تواند انرژی باد را با زیرساخت های سنگین یکی کند.
اسکار سوتو یک محقق در این پروژه به زبان اسپانیایی SINK گفت : این نوع نصب و راه اندازی سالیانه از انتشار 140تن کربن دی اکسید جلوگیری می کند،که این مقدار به اندازه تاثیر تصفیه هوا با 7200 درخت می باشد.
ترکیبی از دو توربین هریک با قدرت 0.25 مگاوات می تواند انرژی لازم برای 450 تا 500 خانوار های محلی را تامین و سالانه از انتشار 140 تن کربن دی اکسید در جو زمین جلوگیری نماید.
مطالعات مشابه در گذشته در ایتالیا انجام شده است اما این اولین بار است که این مفهوم از قدرت باد در فضای کوچک عمومیت و ترویج پیدا کرده است.

منبع:+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه