بررسی پل ها از نگاه صنعت آلومینیوم ژاپن-اختصاصی 808

6 مرداد 1394 - 13:21
بررسی پل ها از نگاه صنعت آلومینیوم ژاپن-اختصاصی 808

طبق گفته ی رئیس انجمن صنعت فلزات در توکیو،روز دوشنبه 6 ژوئیه ، صنعت آلومینیوم ژاپن در حال تلاش برای استفاده بیشتر از فلزات سبک در پل ها و دیگر سازه ها و استفاده از استاندارد های طراحی جدید برای پیشرفت در نیازهایی که به صورت راکد می باشند مطرح نمود.
بر اساس گفته های این انجمن،آلومینیوم بیشتر از فولاد و بتن مرسوم ، قیمت داشته است اما استفاده از فلزات سبک تر کار آسان تری را برای بازسازی مجدد ایجاد می کندو همچنین ارزانتر و سریعتر از این نظر که نیاز برای تقویت در فونداسیون را نیز کاهش می دهدو منجر به کاهش هزینه نگهداری نیز می باشد.
در ماه مارس مهندسین عمران طراحی جدید و تولید استانداردی در ژاپن را برای ساختمان های آلومینیومی صدور نمودندکه به طور مثال باید این فلز که به عنوان مصالح ساختمانی برای پل ها و سد ها به تصویب رسیده است به طور آسانتری فراهم شود.
Akira Kaneko، رئیس جدید انجمن آلومینیوم ژاپن به گروهی از خبرنگاران گفت: ما دستیابی به یک موفقیت بزرگ در زمینه زیر ساخت های مهندسی را داشته ایم به طوری که آلومینیوم می تواند در ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد و این مسئله عملا توسط جامعه مهندسین عمران به رسمیت شناخته شده است در ادامه گفت:آنچه ما در حال حاضر می خواهیم این است که در سال جاری حداقل یک یا دو پروژه پل سازی به همین روش جدید راشروع به ساخت نماییم .
این صنعت در نظر دارد که صادرات محموله های آلومینیوم سالانه را از 4 میلیون تن به 6.5 میلیون تن تا سال 2035 به سرانجام برساند.
ژاپن تعداد 700,000 پل در سرتاسر کشور را داراست که بیش از 40% این پل ها در سال 2023 عمری بیش از 50 سال را خواهند داشت.طبق گفته Motohiro Nabae رئیس این انجمن این پل ها از بتن و فولاد ساخته شده که باید تقویت یا مورد بازسازی قرار گرفته شودو به طور بالقوه باعث افزایش تقاضا سالیانه آلومینیوم به اندازه 800,000 تن تا 1,000,000 تن می باشد.
در وهله اول ، صنعت، ایده استفاده از آلومینیوم برای پیاده رو های جداگانه برای پل های موجود را مطرح نمود این ایده برای ایجاد امنیت بیشتر،بازرسی و نگهداری بهتر پل ها و همچنین پل های اضطراری که در زمان های وقوع حوادث طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد مطرح شد.این صنعت در نظر دارد که برای گسترش درک درستی از این طراحی و استاندارد جدید با دفاتر منطقه ای وزارت حمل و نقل نیز وارد مذاکره شود.(نوشته شده توسط Yuka Obayashiو ویرایش شده توسط Alan Raybould)

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه