پروژه پارک سیلابی ، فینالیست مسابقه بلومبرگ مایورز آمریکا

7 اسفند 1395 - 18:30
پروژه پارک سیلابی ، فینالیست مسابقه بلومبرگ مایورز آمریکا

مایور تام بارت ( Mayor Tom Barrett) به دنبال بودجه‌ای عمومی برای رونمایی از برنامه‌های اخیرش در باره آخرین فضای سبز شهر در فضای خالی وسیع کنار بازار فاندی فارمرز (Fondy Farmers) می‌گردد. این پارک به یک پارک سیلابی که از المان‌های پایدار در آن استفاده شده است تبدیل خواهد شد و مکان جدیدی برای دورهمی‌های ساکنین خیابان لیندسای هیتس (Lindsay Heights) و فاند‌دو‌لاس (Fond Du Las) خواهد بود. بودجه این فضای سبز از بودجه‌ای تحت عنوان بودجه دریاچه میچیگان و بودجه فاضلاب شهری شهر میلوائوکی (Milwaukee) تامین می‌شود.
فاز اول این پارک تا سال 2017 به اتمام می‌رسد. در این فاز، تاسیسات مورد نیاز برای مدیریت کامل سیلاب شهری نصب و فضای سبز و المان‌های سازه‌ای مرتبط با فضای سبز مانند آب نماها، مجسمه‌ها و ... تکمیل خواهد شد. با توجه به مراحل و اندازه این پروژه، انتظار می‌رود پروژه‌ای چند ساله باشد.
این پروژه که در ادامه ی پروژه فضای سبز خیابان اکو شمالی که از کوچه 8 ام تا 27 ام در حال اجرا ست توسط اداره همکاری‌های محیط‌زیستی شهر میلوائوکی(ECO) به واسطه برنامه HOME GR/OWN اداره می‌شود. در راستای زیباسازی قسمت شمالی خیابان اقداماتی چون نصب سبد و ساخت فضاهای سبز و دیگر اقداماتی که سبب حمایت از پیاده‌روی و خرید شود صورت گرفته است.
مایور بارت می‌گوید: احداث این فضای سبز در راستای طرح توسعه‌ی بازسازی لیندسای هیتس (Lindsay Heights) در شهر میلوائوکی خواهد بود؛ این پروژه نمونه دیگری از سرمایه‌گذاری عمومی در راستای افزایش کیفیت زندگی در محله است. من همواره به ساکنین محل توصیه می‌کنم به منظور حمایت ما برای دستیابی به این هدف در جلسات اتحادیه شرکت نمایند.
مایور بارت طرح اولیه HOME GR/OWN را با یافتن کاربری جدید و مناسب برای فضاهای خالی میلوائوکی با هدف اشتغال زایی، افزایش دسترسی شهروندان به غذای سالم و بهبود شرایط زندگی توسعه داد؛ از زمان ایجاد این طرح در سال 2013 و پس از اینکه فینالیست مسابقه بلومبرگ مایورز (Bloomberg Mayors) شد تا کنون 30 عدد پارک کوچک، باغ و باغ‌های عمومی در 50 فضای خالی شهر احداث شده است.
اریک شامبارگر (Erick Shambarger)، مدیر طرح محیط زیست پایدار، می‌گوید: مایور بارت و برنامه HOME GR/OWN برای افزایش کیفیت زندگی در شهر تلاش می‌کنند. این یک موفقیت افتخار آمیز است که فهمیدیم همکاری غیر انتفاعی جامعه با مسئولین محلی نقش قدرتمندی در توسعه برنامه‌های ما خواهد داشت.
مجهز نمودن پارک به تاسیسات مدیریت سیلاب، مقدار آبگرفتگی که هم اکنون در فضای خالی ایجاد می شود را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. اعضای تیم این پروژه در نظر دارند با استفاده از انرژی خورشیدی و طراحی فضاهایی برای نشستن، کاشت درخت و استفاده از المانهای بومی، همیشگی، هنری و آموزشی، فضای سالم و مناسبی را برای دور همی‌های محلی فراهم آورند.
جاستین هگارتی (Justin Hegarty)، مدیر مالی پروژه رفلو، می‌گوید: این پروژه، جایگزین برنامه‌ی بازار فاندی فارمرز برای مدیریت سیلاب خواهد شد. این پروژه نو آورانه در بسیاری از جنبه‌ها در نوع خود اولین بوده است بطوریکه می‌توان به صورت هدف‌مندانه ای از این فضا‌های خالی برای جمع آوری و تصفیه سیلاب روان شده در خیابان‌ها و ساختمان‌های اطراف بهره مند شد.
فیدل وردین (Fidel Verdin )، دستیار مدیر پروژه رسیپرو سیتی (ReciproCity ) می‌گوید: ما می‌خواهیم با مطالعه مقالات و تمرکز بر روی گروه‌های مختلف با بر گزاری جلسات محلی تا آنجا که ممکن است پذیرای گروه‌های مختلفی از ساکنین محلی از پیر تا جوان در این پارک باشیم، من می‌خواهم اینجا مکانی برای آموزش، آرامش و تفریح در آن واحد برای تمام زمان‌ها باشد.
این پروژه به دلیل جذب مشارکت عمومی و سوابق همکاری خود یکی از صد طرحی است که اخیرا به مرحله نیمه نهایی مسابقه اهداء جوائز دولتمردان آمریکا که توسط دانشکده حکومتی جان اف کندی دانشگاه هاروار، مرکز حکمرانی عادلانه و نو آورانه برگزار می‌شود، نائل شده است. این پروژه از 500 طرح دیگر از 50 ایالت پیشی گرفت و به رقابت خود در مرحله پایانی ادامه خواهد داد. جایزه این مسابقه صد هزار دلار است.

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
ضریب رواناب چیست
ضریب رواناب چیست؟ چگونه بدست می اید؟ چگونه با ضریب رواناب خروجی حوضه بدست میاد؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...