رادیو808-شماره 18-مصاحبه اینترنتی با دکتر محمد رضا اسلامی

12 خرداد 1391 - 00:11

رادیو808-شماره 18-جمعه 12 خرداد 1391
این شماره با جناب دکتر محمد رضا اسلامی، دانشجوی دوره دکتری دانشگاه کوبه ژاپن در ارتباط با موضوع "علت ادامه تحصیل مهندسین عمران به خارج از کشور جهت ادامه تحصیل یا فعالیت عمرانی" سوالاتی پرسیده ایم
پخش: جمعه 12 خرداد از ساعت 18

 

شما اگر جزو دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد عمران هستید و یا حتی چند سالیست جزو فارغ التحصیلان این رشته محسوب می شوید حتما به موضوع ادامه تحصیل یا فعالیت عمرانی در خارج از کشور فکر کرده اید، موضوعی که این روز ها ذهن اکثر مهندسین ما رو به خودش اختصاص داده، قطعا با مزایا و معایب ادامه تحصیل در کشور های دیگر آشنایی دارید.

این سال ها اکثر مهندسین ما کشور های اروپایی یا کشور هایی چون استرالیا ، آمریکا و کانادا را برای ادامه تحصیل یا فعالیت عمرانی حرفه ای خود انتخاب می کنند اما در این بین عده ای هم هستند که کشور ژاپن را برای ادامه تحصیل در دوره دکتری انتخاب کرده اند.

موضوع مصاحبه این هفته ما روی این موضوع است که اصولا چه دلایلی از جمله عوامل اصلی ادامه فعالیت عمرانی در خارج از کشور محسوب می شوند؟چند درصد از افرادی که برای ادامه تحصیل کشور های خارجی را انتخاب می کنند بعد از اتمام تحصیل به کشور بر میگردند؟چند درصد به قصد خدمت به کشور برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند؟ و به طور کلی آیا خدمت رسانی به علم در وسعت جهانی جدا از خدمت رسانی در داخل مرز های کشور است یا خیر؟

این هفته هم موضوع  مصاحبه و هم نحوه ضبط مصاحبه  ما تفاوت خاصی نسبت به هفته های قبل داشت!

میهمان این برنامه ما جناب دکتر محمد رضا اسلامی، دانشجوی دوره دکتری دانشگاه کوبه ژاپن میباشند، ایشان همچنین یکی از فعالین فضای مجازی هم محسوب میشوند و وبلاگی با نام "ارزیابی شتابزده" دارند که در آن علاوه بر تجربه نگاری از بازدید های عمرانی که در کشور ژاپن دارند به مقالات اجتماعی نیز میپردازند.این وبلاگ یکی از موفق ترین وبلاگ های حوزه تجربه نگاری عمرانی شناخته می شود چراکه علیرغم حضور پرکار جناب دکتر اسلامی در کشور ژاپن ، این وبلاگ هر چند وقت یکبار با بررسی پروژه های بزرگ مهندسی کشور ژاپن برای مهندسین عمرانی بازدید کننده این وبلاگ به روز می شود.

همچنین در تجارب کاری ایشون ، فعالیت اجرایی در بزرگترین پروژه اجرایی مهندسی در کشور یعنی پروژه "برج میلاد" نیز دیده می شود  به علاوه برگزاری چندین سخنرانی تخصصی در کنفرانس های عمرانی کشور که از ایشان چهره ای شناخته شده در محافل علمی کشور به جا گذاشته است

خلاصه از از فایل ذخیره شده از مکالمه اینترنتی نرم افزار oovoo:

لینک دانلود خلاصه ویودئو اینترنتی مصاحبه با جناب دکتر اسلامی

سرتیتر مهمترین اخبار این هفته:

  •  آگهی دعوت از داوطلبان نامزدی عضویت در هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان
  • اخراج چین از پروژه بلندترین سد جهان
  • اخذ 2 مدال طلا و جایزه ویژه مالکیت‌های فکری سازمان ملل متحد سال 2012 توسط مخترع جوان ایرانی
  • معرفی کتاب: شرحی بر مبحث دهم (مقررات ملی ساختمان)

پخش: جمعه 12 خرداد 1391 ساعت 18 از رادیو میهن

دانلود فایل صوتی رادیو شماره 18 با کیفیت ضبط 32Kbps

لینک دانلود

مطالب پیشنهادی برای ادامه

مطلب پیشنهادی موجود نمی باشد.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه