رپورتاژ آگهی: ویرایش سوم کتاب بارگذاری سازه ها تالیف پروفسور علی خیر الدین چاپ شد

18 اسفند 1392 - 18:28

کتاب «بارگذاری سازه ها» از انتشارات دانشگاه سمنان، تالیف پروفسور علی خیرالدین استاد تمام دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان و فارغ التحصیل دانشگاه مک گیل کانادا و مولف بیش از 8 کتاب آموزشی و مهندس علی مسعود انواری از مدرسین دانشگاه، در شمارگان یک هزار جلد به چاپ سوم رسید. این کتاب که حاوی تشریح علمی مباحثی در خصوص بارگذاری سازه ها می باشد بر اساس استاندارد 2800 ایران و مبحث ششم مقررات ملی ساختمان به رشته ی تحریر در آمده است.

در پیشگفتار این کتاب می خوانیم: «تعیین بارهایی که در طول عمر ساختمان به آن وارد می‏ شوند و ترکیب‏ های مختلف از نامساعدترین شرایط بارگذاری و نحوه انتقال بار به شالوده یکی از مراحل اساسی طرح یک سازه می ‏باشد. در صورتی که در مرحله بارگذاری یک سازه، اشتباهی صورت گیرد آنالیز، طراحی و اجرای آن سازه زیر سؤال قرار می‏ گیرد.

از آنجایی که آیین‏ نامه ‏های بارگذاری همواره حداقل ایمنی و مقاومت را تضمین می‌کنند محاسبان و طراحان عزیز باید علاوه بر مراعات ضوابط و اصول آیین‏ نامه‏ ها، قضاوت مهندسی و درک صحیح و عمیق از هر نوع سازه‏ای را داشته باشند. هدف از انتشار این کتاب، آشنایی دانشجویان و مهندسان عمران با آیین ‏نامه ‏های بارگذاری معتبر ایران و افزایش قضاوت مهندسی و درک بهتر آن‏ها از رفتار سازه و نحوه انتقال بارهاست.»

ویرایش و چاپ سوم این کتاب که به تازگی وارد بازار نشر شده در قطع وزیری، شامل 770 صفحه و در بیست و دو فصل تنظیم شده و در مقایسه با چاپ دوم آن، نحوه محاسبه بار سقف عرشه فولادی و تفاوت‏‎های نشریه 360 با فرآیند طراحی لرزه‏ ای اضافه گردیده است و همچنین با توجه به بحث انهدام پیش‏رونده که اخیراً مورد توجه اکثر آیین ‏نامه ‏های طراحی قرار گرفته است در فصل بیست و دوم به صورت مجزا به این موضوع پرداخته شده است. لازم بذکر است چاپ دوم این کتاب در سال 1389 و چاپ اول آن در سال 1379 انجام شده بود.

فهرست مصالب کتاب بارگذاری سازه ها به شرح زیر است:

فصل 1: اصول اولیه بارگذاری

فصل 2: بارهای ثقلی

فصل 3: بارهای ضربه ‏ای

فصل 4: بارگذاری جراثقال‏ ها

فصل 5: بارگذاری پارکینگ ‏ها

فصل 6: بارگذاری پله، پله برقی و آسانسور

فصل 7: بارگذاری برف

فصل 8: بارگذاری باد

فصل 9: بارگذاري زلزله

فصل 10: نکات جانبی در مورد بارگذاری زلزله

فصل 11: محاسبه سختی عناصر مقاوم

فصل 12: محاسبه نیروی زلزله برای سازه‏ های خاص

فصل 13: ویرایش سوم استاندارد 2800 ایران و ابهامات آن

فصل 14: ساختمان‏ های با مصالح بنایی غیر مسلح

فصل 15: پریود نوسانات طبیعی سازه‏ ها

فصل 16: ترکیبات بار گذاری

فصل 17: تفاوت آیین ‏نامه زلزله و دستورالعمل بهسازی لرزه ‏ای

فصل 18: بارگذاری انفجار

فصل 19: بارگذاری مخازن آب

فصل 20: بارگذاری پل‏ ها

فصل 21: بارگذاری ناشی از اثر ضربه هواپیما به ساختمان

فصل 22: انهدام پیشرونده

 

علاقه مندان می توانند جهت تهیه کتاب به فروشگاه انتشارات دانشگاه سمنان واقع در پردیس شماره 1 (تلفن: 3366270-0231، آقای شجاعی) و یا به مرکز پخش در تهران به آدرس: میدان انقلاب، ابتدای خیابان دوازدهم فروردین، پلاک 318، سیمای دانش مراجعه نمایند.

مطالب پیشنهادی برای ادامه

مطلب پیشنهادی موجود نمی باشد.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه