آیا قرار است برج آزادی فرو بریزد؟ مصاحبه با مهندس حقیقی،مدیر پروژه احداث برج آزادی

8 شهريور 1392 - 03:37

آیا قرار است برج آزادی تهران مانند برج‌های دوقلوی منهتن فرو ریزد یا به سرنوشت برج پیزا دچار شود؟ نفوذ آب به سقف و دیوارهای این برج که در رسانه‌ها مطرح شده، تا چه میزان می‌تواند خطرناک باشد؟
امروز سخن از ترک برداشتن و ریختن برج آزادی بسیار است اما چه کسی حقیقت را می‌داند؟
واقعیت این است که تنها یک نفر می‌تواند به تمام ابهامات و پرسش‌ها درباره وضعیت کنونی نماد جهانی ایران پاسخ دهد: مهندس ایرج حقیقی، مدیر پروژه برج آزادی از سال 1347 سرپرستی کارگاه احداث این بنا را بر عهده داشته و تنها کسی است که به طور دقیق می‌داند برج آزادی چگونه ساخته شده و اکنون چه خطراتی آن را تهدید می‌کند.

مدیر پروژه برج آزادی
مهندس ایرج حقیقی ، مدیر پروژه احداث برج آزادی


او پیشتر درباره خطراتی که برج را تهدید می‌کند، هشدار داده بود و چهارشنبه، 6 دی‌ماه 1391 با دعوت عصرایران به طور سرزده وارد مجموعه برج آزادی شد تا راه‌های نفوذ آب به برج آزادی را بررسی کند و به دنبال ترک‌هایی باشد که رسانه‌ها از آن سخن گفته بودند.برج آزادیدر مستندی که در ادامه می آید ، مهندس حقیقی ، از آنچه امروز بر سر این نماد ملی آمده ، می گوید و غم هایش را درباره برج آزادی ، با دوربین عصرایران در میان می گذارد: از جایگزینی سنگ فرش های 3 سانتی با سنگ های مستحکم 10 سانتی متری ، از ترک هایی که بر بدنه برج نشسته اند ، از خزه هایی که در لابلای بدنه روییده اند ، از نفوذ آب به سطوح زیرین برج و البته از استحکام سازه آن که باید در نگهداری اش کوشید تا 400 سال دیگر ، تهران، برج آزادی را هنوز داشته باشد. مستند عصرایران را ببینید و اگر به خاطر سرعت اینترنت تان قادر به مشاهده آنلاین نیستید ، آن را دانلود کنید.

منبع: +

توضیح:
تاریخ انتشار این خبر در وبسایت عصر ایرن مربوط به حدود 6 ماه پیش است. گروه آموزشی 808 به محض انتشار این خبر توسط عصر ایران ، برای ملاقات با جناب مهندس حقیقی جهت انجام یک مصاحبه اختصاصی با رادیو 808  تلاش نمود منتها تا امروز به نتیجه نرسید. چنانچه از کاربران سایت افرادی هستند که از ایشان اطلاعاتی دارند لطفا آنرا از طریق ایمیل با ما در میان بگذارند.

مطالب پیشنهادی برای ادامه

مطلب پیشنهادی موجود نمی باشد.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
6پاسخ
درخواست كمك تز پايان نامه در موضوع طراحی براساس عملکرد ساختمانهای بلند
باعرض خسته نباشید خدمت اساتید محترم موضوع پایان نامه من در مورد طراحی براساس عملکرد ساختمانهای بلند میباشد Performance- Based Seismic Design احتیاج به تز کامل در مورد این موضوع دارم یا اینکه راهنمایی کنید.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه