انتشار کتب آموزش نرم افزارهای OpenSees و Abaqus توسط همکاران گروه آموزشی 808

25 تير 1392 - 21:23
انتشار کتب آموزش نرم افزارهای OpenSees و Abaqus توسط همکاران گروه آموزشی 808

طی سال های گذشته همواره فقدان منابع تخصصی فارسی از قبیل کتاب، فیلم و جزوه های آموزشی نرم افزار های تخصصی برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد یکی از دغدغه های اصلی پژوهشگران و دانشگاهیان این رشته ها به حساب می رفت. تا اینکه وب کم کم طی سال های اخیر بستر آموزش بدون محدودیت به مرز را گسترش داد تا با تاسیس فروم های لاتین و فعالیت کاربران کاربلد در این فروم ها یا همان انجمن های بحث و گفتگوی تخصصی در زمینه نرم افزار های تخصصی هر رشته، وب بستر را فراهم آورد که محققینی که بیشتر به کار با این نرم افزار ها تسلط داشته و علاقه مند به اشتراک اطلاعات آموزشی خود بودند بتوانند ضمن اشتراک معلومات خود انگیزه برای گسترش کار با این نرم افزار های تخصصی را برای دیگر دانشگاهیان فراهم آورند.

بی شک بالا رفتن جمعیت دانشگاهیان ما در مقاطع بالاتر خود در بالا بردن انگیزه برای تالیف کتب تخصصی مرتبط با این قشر از محققین بی تاثیر نبوده است. چرا که برای مثال اگر زمانیکه تنها کل دانشجویان در حین تحصیل یکی از گرایش های ارشد در کشور تنها 3 هزار نفر باشد اونوقت چه ضرورتی برای چاپ کتابی با تیراژ چاپ برای مثال 1000 نسخه اونم برای قشر محدودی از این دانشجویان که در این زمینه تحقیقات دارند بود!

اما خوب از هر سیاست دولت در سال های اخیر که بگذریم مثل اینکه این سیاست ازدیاد جمعیت دانشجو در مقاطع بالاتر اونم به هر دلیلی و بدون توجه به خروجی حاصل از دانشگاه، خود به انگیزه ای در بین مدرسین مسلط به این نوع نرم افزار ها تبدیل گشته که بتوانند اطلاعات تخصصی خود را با قشر بیشتری از مخاطبان در کشور به اشتراک بگذارند. و از طرفی این سیل عظیم دانشجویانی که با معضل مدرک کارشناسی ارشد در کشور روبرو هستند برای پیشبرد اهداف والای خود بتوانند از این منابع آموزشی کمک بگیرند و پایان نامه های دانشگاهی خود را راحت تر پیش ببرند.

در کنار حجم زیاد جزوه های آموزشی (ایبوک) ، فیلم های اینتراکتیو ، ویدئوکست های آموزشی و  انواع شیوه های آموزشی سنتی و جدید ، اما کتاب همچنان به عنوان قوی ترین منبع آموزشی به شمار می رود. هرچقدر طی سال های اخیر قیمت چاپ کتاب بیشتر و بیشتر شد اما باز توانست مخاطبان خود را حفظ کند که نشان از برتری این شیوه آموزش سنتی بر شیوه های جدید و امروزی دارد.

مفتخریم به اطلاع کاربران 808 برسانیم که  دو تن از همکاران گروه آموزشی 808 (مجتبی حسینی و سهیل سروش نیا)  زیر نظر دکتر نادر فنایی به تازگی کتب آموزشی نرم افزار های Opensees و Abaqus را به چاپ رساندند که می تواند مشکل بسیاری از محققینی که تمایل به آشنا شدن با این نرم افزار ها را دارند برطرف کند در ادامه ضمن معرفی هر کدام از این دو کتاب لینک خرید پستی آن معرفی می شود که می توانید با مراجعه به انتشارات مربوطه سفارش خرید پستی کتاب داشته باشید.

 

  • کاربرد نرم افزار Opensees در تحلیل و مدل سازی سازه ها

مولفین:   سید مجتبی حسینی ، هادی کنارنگی

انتشارات:  راهیان ارشد

نوبت چاپ: اول ، تابستان 1392

سفارش پستی کتاب کاربرد نرم افزار Opensees در تحلیل و مدلسازی سازه ها از فروشگاه آنلاین 808

 

  • کامل ترین مرجع کاربردی آباکوس-  مخصوص رشته های عمران (سازه - زلزله - خاک)
نویسندگان: سهیل سروش نیا - هادی نجفیان - محمد حسین ممقانی - مرتضی مهروند

انتشارت: نگارنده دانش

این کتاب در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در دو جلد منتشر شده است

دانلود تصاویر دو جلد کتاب

خرید آنلاین جلد اول(مقدماتی) از فروشگاه وبسایت 808

خرید آنلاین جلد دوم(پیشرفته) از فروشگاه وبسایت 808

 

به امید گسترش انگیزه در سایر پژوهشگران برای تولید منابع آموزشی بیشتر  در راستای معرفی نرم افزار های تخصصی پرکاربرد مهندسی عمران در مقاطع بالتر


مطالب مرتبط :

» راهنمای گام به گام طراحی اتصالات سازه های فولادی و بادبند ها

» روش آنالیز مستقیم در آنالیز پایداری سازه های فولادی

» راهنمای گام به گام طراحی پروژه های سازه های فولادی و بتنی

» ایبوک آموزش پیشرفته طراحی سازه های فضاکار

 » ایبوک آموزش پیشرفته نرم افزار OpenSees

سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
با چه کدی و چطور میشود تعداد زیادی سازه رو به صورت اتوماتیک در opensees تحلیل کرد؟
سلام وقتتون بخیر ، یک سوال فوری داشتم ، میخواستم بدونم با چه کدی و چطور میتونم تعداد زیادی سازه رو به صورت اتوماتیک در opensees تحلیل کنم ، ممنون میشم راهنماییم کنید چون خیلی بهش نیاز دارم
عکس کاربر
0پاسخ
مدلسازی اندر کنش خاک و سازه با opensees
سلام بنده برای مدلسازی رفتار اندر کنش خاک و سازه از نرم افزار opensees استفاده کردم.برای این که نودهای پایین ستونهای طبقه اول سازه بهم متصل شوند و بروی مدل خاک یکپارچه عمل کنند از المان regidlink beam استفاده کردم ولی هنگام اجرای مدل سازه فروپاشی میکنه و المان را درنظر نمیگیرد. اگر در این مورد اطلاعات دارید خوشحال میشم از راهنماییتون استفاده کنم. سپاس
عکس کاربر
2پاسخ
شکل مود در opensees
با سلام. چه طور می توان شکل مودهای سازه را در نرم افزار opensees خروجی گرفت؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...