دوره آموزش AutoDesk Advance Steel

24 آبان 1394 - 13:25
دوره آموزش AutoDesk Advance Steel

درباره نرم افزار Autodesk Advance Steel

نرم افزار Autodesk Advance Steel یک نرم افزار برای مدلسازی سه بعدی و جزئیات سازه های فلزی و ترسیم خودکار نقشه های کارگاهی، BOM و فایل های NC ، که توسط شرکت GRAITEC توسعه پیدا کرده است، اما از ورژن 2015 شرکت Autodesk آن را خریداری نموده و اکنون به عنوان یکی از محصولات اتودسک می باشد. این نرم افزار بروی پلتفرم اتوکد نصب می شود.

این نرم افزار تمام ابزارها و توابع اتوکد(Snap,Grip,copy و .... ) را پشتیبانی می کند.هنگامی که شما این نرم افزار را اجرا می کنید ابتدا پلتفرم اتوکد اجرا می شود و سپسAdvance Steel بروی پلتفرم اتوکد اجرا می شود. پلتفرم Advance Steel در حقیقت دو خدمت مهم را انجام می دهد، یکی به عنوان یک موتور گرافیکی و دیگری یک پایگاه داده موضوعات ترسیم شده.

اطلاعات Advance Steel به صورت فرمت DWG ذخیره می شود. این نرم افزار شامل رابط های برنامه نویسی مانند  AutoLISP,VBA,C++  نیز می شودکه به این معنا می باشد، که کاربران می توانند ماکرو سفارشی خود را به برنامه اضافه کنند.

نرم افزار Advance Steel می تواند فرمت های زیر را Import و Export کند:

GTC- DWG - IFC. 2x3- CIS/2 - SDNF- PSS - KISS (“Keep it Simple, Steel”) - DSTV 0- DXF

نرم افزار Advance Steel برای سازه های فولادی با امکانات بسیار قوی طراحی شده است که شامل یک کتابخانه از عناصر هوشمند و پارامتریکی سازه ای،  اتصالات و ... .

تمامی ابزارهای طراحی شده در نرم افزار Advance Steel برای مدلسازی سریع و کارآمد، مدل واقعی BIM دقیق ، ترسیمات، لیست ها و فایل های NC  طراحی شده است.

برخی از ابزارهای هوشمند موجود در نرم افزار Advance Steel عبارتند از:

-اجزای سازه ای عمومی مانند، قاب ، بادبند، پی های بتنی و ... .

-پروفیل ها و مقاطع عمومی سازه ای

-سیستم سقف های گوناگون

-اجزاء ترسیم پله و نرده با پارامتریک قوی

- ایجاد ورق های تا شده پیچیده

و بسیاری دیگر ...

نرم افزار Advance Steel دارای یک کتابخانه از تنظیم و ایجاد اتصالات خودکار( بیش از 300 نوع) که سرعت و کارایی و دقت مدلسازی را بسیار افزایش می دهد.

نرم افزار Autodesk Advance Steel یک نرم افزار بر پایه اتوکد می باشد که به راحتی در آن می توانید سازه های فولادی ورق کاری را مدلسازی کنید.  شما تنها با چند کلیک می توانید عناصر پیچیده ای مانند مثلا مخروطی شکل را ترسیم کنید. این ترسیم مدلسازی پیچیده و سپس ایجاد نمای گسترده این مدل ها برای ایجاد نقشه های کارگاهی بسیار کارآمد و موثر می باشد.

با استفاده از تکنولوژی Model Share(اشتراک گذاری مدل)، کاربران می توانند به صورت گروهی برای سرعت بخشیدن به پروژه با یکدیگر که هرکدام در قسمت های مورد نظر کار کنند.

نرم افزار Advance Steel برای multi-user انعطاف پذیری بی نظیری را ارائه میدهد که برخی عبارتند از :

-بهبود در سرعت مدلسازی پروژه های بزرگ(کاربران بروی همان فایل DWG کار می کنند)

- تنظیمات نمایشی( ابزارهایی برای نمایش موضوعات انتخاب شده)

-انعطاف پذیری(اتصالات می توانند بین مدل های ساخته شده کاربران مختلف اعمال شود)

-امنیت (مدلی که توسط یک فرد ایجاد شده ، افراد دیگر امکان ویرایش ان را ندارند)

- اطلاعات (در هر زمانی می توانید اطلاعات موجود در ترسیم را مشاده کنید)

پس از اتمام پروژه نرم افزار Advance Steel با طیف گسترده ای از توابع، شروع به ایجاد و ترسیم نقشه های کارگاهی و آرایش ترسیمات می کند. ترسیمات به صورت خودکار در کادرهایی که از پیش تعریف کردید قرار داده می شود ، بروی ترسیمات اندازه گذاری، Tagها و ... به صورت خودکار نوشته می شود.

 

لینک ثبت نام در دوره

مطالب پیشنهادی برای ادامه

مطلب پیشنهادی موجود نمی باشد.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
مدل سازی با ادونس استیل
سلام وقت بخیر ببخشید دو سوال درخصوص نرم افزار ادونس استیل داشتم . چگونه تصاویر نماها وپلان را در یک صفحه نمایش بدهم مثل تکلا که میشود نما سه بعدی ،پلان وبرش را کنارهم داشته باشیم و سوال دوم اینکه یک تیر لانه زنبوری را چگونه درست کنم و یا آن را چگونه به نرم افزار معرفی نمایم .
عکس کاربر
2پاسخ
دوره های آموزشی آنلاین bim و کلیه آموزش های bim چه زمانی برگزار می شوند؟
باسلام و عرض ادب خدمت شما دوره های آموزشی آنلاین bim و کلیه آموزش های bim چه زمانی برگزار می شوند؟ آیا به صورت کامل تدریس می شوند؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...