50 درصد از جای پارکهای ماشین را به خانه تبدیل کنید

27 مهر 1394 - 10:37
50 درصد از جای پارکهای ماشین را به خانه تبدیل کنید


جان سیراوت مدیر بخش اقتصادی شرکت بزرگ ساختمانی جیکوبز میگوید در حال حاضر جای پارکهای اضافه زیادی وجود دارد که میتوان از آنها به شکلی بهتر و به عنوان زمین مسکونی استفاده کرد.
وی در رویداد رقابتی جابجاییهای شهری هوشمند، با به چالش کشیدن این مطلب که پارک رایگان سیاستی مفید برای شهرها است، گفت: «به دلایلی ما اجازه دادهایم که بخش قابل توجهی از فضای باز شهریمان، یا به عبارتی دیگر خیابانها و معابر، تحت تصرف بخش کوچکی از مردم یعنی رانندگان، باشد تا به راحتی و معمولاً به صورت رایگان اشیاء بزرگ آهنی خود را (اتومبیل ها/ ونها) در آن رها کنند.» وی در ادامه افزود: « این خیابانها با صرف هزینههای بزرگی و با هدف فراهم آوردن امکان عبور و مرور برای وسایل نقلیه ساخته شدهاند؛ با مسدود کردن آنها به وسیله پارک کردن وسلایل نقلیه باعث کم کردن سرعت ترافیک میشویم و هزینه تحمیل شده به کاربران خیابان در این حالت تا 200 میلیون پوند برآرود میشود.»
سیراوت تخمین میزند که نزدیک به 30 میلیون پارکینگ حاشیه خیابان در انگلستان وجود دارد، که بیشتر آنها به صورت رایگان میباشند. وی بیان داشت: «این جای پارکها فضایی به مساحت 30،000 هکتار را اشغال کردهاند. اگر برای تمامی این جای پارکها هزینه دریافت میگردید، با در نظر گفتن میانگین تراکم ساختمانی موجود، میتوانستیم با آزاد کردن 50 درصد از آنها، فضای کافی برای 375،000 متقاضی فوری خانه را فراهم آوریم و یا گندم مورد نیاز برای 150 میلیون قرص نان در سال را تأمین کنیم. هزینه واقعی پارکینگ رایگان، معادل خانههای کمتر بیشتر و غذای کمتر بیشتر است.»
سیراوت تأیید میکند که بسیاری از رانندگان هرکاری برای اجتناب از پراخت هزینه پارکینگ خواهند کرد. به گفته وی: «من نیز قطعاً چنین کاری خواهم کرد، و خوشحال خواهم شد اگر بدانم با راندن به چند خیابان پایینتر به پارکینگ رایگانی خواهم رسید. نقل قول مشهوری در کتاب دونالد شوپ با عنوان هزینه بالای پارکینگ رایگان وجود دارد که پرداخت هزینه برای پارکینگ را معادل پرداخت هزینه برای داشتن روابط جنسی میداند و اظهار میدارد که با اندکی تلاش میتوان از پرداخت هزینه برای هر دو دوری کرد.»
«لیکن، مانند هر کالا یا خدماتی که به صورت رایگان به استفاده کننده عرضه گردد، در این مورد نیز ما تمایل به سوءاستفاده یا مصرف بیش از حد خواهیم داشت ،که در نهایت منجر به تحمیل هزینه های بیشتر به جامعه خواهد شد.»
سیراوت به ارتباط بین پارکینگ و کیسههای پلاستیکی اشاره میکند: «ما سالانه نزدیک به 8 بیلیون کیسه پلاستیکی مصرف میکنیم که سرانجام بساری از آنها با باد سرگردان شدن در اطراف خیابان و یا وارد شدن به رودخانه است که صدمات زیستمحیطی قابل توجهی را باعث میگردد. در اسکاتلند، اعمال هزینهای اندک منجر به کاهش 80 درصدی در استفاده از این کیسههای پلاستیکی شد. به همین منوال میتوان سیاستهای مشابهی را برای پارکینگ به کار برد.»

ترجمه شده توسط تیم خبری ۸۰۸ 

منبع:+

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
طراحی معماری ویلا

اگر بخواهیم ویلایی در شمال در فاصله 500متری از ساحل دریا طراحی کنیم،این فاصله از نظر اقلیمی چه تاثیری بر طراحی ویلا ما میگذارد؟

عکس کاربر
2پاسخ
فایل اکسل سوله
سلام سوله ای رو بر اساس فایل اکسل بار باد بارگذاری و طراحی کردم ولی کارفرما به دلیل اینکه اکسل قفل دارد نمی پذیرد و اذعان می دارد که نتایج درست نیست . و به محاسبات آنلاین سایت جاباکوس ارجاع می دهد
عکس کاربر
0پاسخ
محاسبه بار باد در سوله با نرم افزار تحت اکسل
سلام .سوله ای که من طراحی میکنم از 3 قاب تشکیل شده با توجه به خروجی نرم افزار که برای قاب میانی و قاب شماره 2 مقادیر مختلفی میده من چیکار کنم.چون قاب میانی من همان قاب شماره 2 هستش.کدوم رو معیار طراحی قرار بدم .با تشکر.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...