پروژه های فهرست شده برای جایزه معماری 2015 فنلاند

1 مهر 1394 - 13:34
پروژه های فهرست شده برای جایزه معماری 2015 فنلاند

انجمن معماران فنلاندی "SAFA" ، پنج پروژه فهرست شده را برای جایزه معماری 2015 فنلاند اعلام کرده است. پس از میزبانی موفقیت آمیز مسابقه در سال گذشته برای اولین بار ، انجمن به "افزایش آگاهی عمومی نسبت به کیفیت بالای معماری فنلاندی و مزایای آن برای سلامتی ما " اقدام کرده است.

به طور مشابه در سال گذشته، در حالی که پنج پروژه توسط یک هیئت داوری از معماران انتخاب شدند، طرح برنده نهایی را یک غیر معمار انتخاب خواهد کرد. در این سال Kaija Saariaho، آهنگساز فنلاندی مشهور ، برنده جایزه 2015 را انتخاب می کند. " Saariaho " گفت: من همیشه علاقه زیادی به معماری و البته سالن های کنسرت، داشتم. "هنگام بازدید از ساختمان هایی که برای دریافت جایزه پیشنهاد شده اند، من عمیقاً به این فکر می کنم که چگونه معماری آنها، زندگی روزانه ما را تحت تاثیر قرار می دهد."

 


مرکز هنر Kangasala، فنلاند / Heikkinen-Komonen معماران

 

 

خانه "Kangasala" در کنار یک کلیسای سنگی قرار گرفته و ازمرکز شهردور است. از نظر هیئت داوری پیش انتخاب، این مرکز فرهنگی که در سال 2015 به اتمام رسیده، در ترکیب عملکردهای مختلف مانند: یک سالن چند منظوره، موزه هنر، و اتاق های شورای شهر و هیئت مدیره، جدید و ابتکاری است. داخل این عمارت با شکوه بتنی، با راهروهایی که توسط فضاهای لابی به رنگ روشن ایجاد شده، تقسیم می شود. این ساختمان توسط معماران Heikkinen-Komonen طراحی شده است.

 

 


MERENKULKIJANRANTA هلسینکی، فنلاند / معماران NRT

 

 

بلوک "Merenkulkijanranta" کنار ساحل در برخورد طبیعت و شهر، در Lauttasaari هلسینکی واقع شده است. ساخت و سازها در چند مرحله از سال 2008 به اجرا درآمده است، آخرین ساختمان در سال 2015 تکمیل شده است . با توجه به نظر هیئت داوری پیش انتخاب، ساختمان هایی که کنار دریا ساخته می شوند، مانند انگشتان دست هستند. پیاده روهای عمومی که کنار ساختمان ها اجرا می شود – از سنت فنلاندی حفظ خط ساحلی برای استفاده عمومی پیروی می کنند. این بلوک، توسط Arkkitehdit NRT Oy طراحی شده است.

 

 

مجموعه مدرسه OPINMÄKI ؛ Suurpelto، Espoo / معماران Ruskeepää Oy

 

 

 


دانشکده "Opinmäki" در Espoo یک ساختمان عمومی مرکزی در Suurpelto است، توسعه جدید بخش مسکونی هنوز در دست ساخت است. این ساختمان یک مرکز مهدکودک، یک مدرسه بزرگ در سطح بالا و یکی در سطح پایین تر، یک کتابخانه، یک سالن ورزشی، موسسه کارگران و سالن خدمات برای جوانان دارد. این ساختمان در طول روز، توسط جمعیت منطقه مورد استفاده قرار می گیرد. این بنای بزرگ یک عنصر تعیین کننده ساختار منطقه، در یک چشم انداز گسترده روستایی است و یک مکان عمومی که برای همه قابل دسترس می باشد را فراهم می کند، این مدرسه که در سال 2015 تکمیل شده، توسط معماران Ruskeepää طراحی شده است.

 

مجموعه OP. هلسینکی، فنلاند / معماران JKMM

 

 

 

"مجموعه op" به یک بلوک بزرگ شهری در محله Vallila، هلسینکی منتهی می شود. با توجه به نظر هیئت داوری پیش انتخاب، دهانه های مثلثی یا "شکافها"، ریتم خوبی به بخش زیادی از حجم می دهد. در مرکز بلوک، یک فضای بزرگ و روشن متشکل از اتاق های کنفرانس، رستوران ها، کافی نت ها و خدمات سلامت وجود دارد. محیط کار با نور و حس تجربه منحصر به فرد، شاخص شده است. تنوع لایه های تاریخی حس مکملی، به مجموعه می افزاید. این خانه که در سال 2015 به اتمام رسیده است، توسط معماران JKMM طراحی شده است.

PUUKUOKKA. Kuokkala، فنلاند / دفتر معماری OOPEAA

 

 

 

Puukuokka، یک ساختمان مسکونی هشت طبقه با قاب چوبی در Kuokkala، به عنوان یک نمونه اولیه از چگونگی طراحی مسکن بدیع و فردگرا با استفاده از تکنولوژی تولید و ساخت جدید است. راه پله بزرگ نمایش باشکوهی از چشم انداز اطراف که توسط یک فضای معماری منحصر به فرد در قلب ساختمان ایجاد شده را نشان می دهد. این بنا در سال 2014 تکمیل شد و توسط دفتر معماری OOPEAA طراحی شده است.

 منبع:+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه