تشکیل سومین جلسه کارگروه مسکن و ساختمان

30 شهريور 1394 - 12:03
تشکیل سومین جلسه کارگروه مسکن و ساختمان

به منظور تبیین سیاست‌ها و احکام مربوط به تدوین برنامه ششم توسعه کشور، سومین جلسه کارگروه مسکن و ساختمان شورای برنامه‌ریزی مسکن و شهرسازی و عمران شهری و روستایی در روز سه‌شنبه مورخ 17/06/94 در محل سالن جلسات معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تشکیل گردید. 
این جلسه که در واقع اولین جلسه رسمی کارگروه پس از ابلاغ ساختار کارگروه‌های تخصصی شورای برنامه‌ریزی مسکن و شهرسازی و عمران شهری و روستایی می‌باشد، با حضور معاون محترم مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و اعضای اصلی کارگروه متشکل از نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی و کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، سازمان‌های تخصصی و بخشی خصوصی برگزار گردید. 
در ابتدای جلسه مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن توضیحاتی در خصوص ساختار کارگروه و اعضای اصلی آن همچنین اعضای گروه‌ برنامه‌ریزی و اقتصاد زمین و مسکن و گروه صنعت ساختمان ارائه و نقطه نظرات اعضای حاضر پیرامون کیفیت و وضعیت اعضای کارگروه و همچنین گروه‌های تخصصی مطرح شد. 
گفتنی است کارگروه مسکن و ساختمان، در زیر مجموعه خود متشکل از دو گروه تخصصی با عنوان گروه برنامه‌ریزی و اقتصاد زمین و مسکن و گروه صنعت ساختمان می‌باشد. 
پس از ارائه توضیحات از طرف نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکت عمران شهرهای جدید، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان نظام مهندسی ساختمان، تشکلهای حرفه‌ای و سایر اعضای حاضر، نهایتاً مقرر شد اعضای جلسه پیشنهادهای خود را در زمینه ساختار گروه‌های تخصصی و تغییرات مورد لزوم، کتباً به حوزه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه اعلام نمایند. 
در ادامه، گزارش جامعی از اقدامات صورت گرفته در زمینه مطالعات انجام شده و تحلیل وضعیت موجود و نقاط قوت و ضعف، چالش‌ها و فرصت‌ها در زمینه موضوعات مرتبط با شرح خدمات گروه‌های تخصصی به حاضرین ارائه شد و مطالعات وضع موجود بخش مسکن توسط حاضرین مورد نقد و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در موارد مورد لزوم در گزارش‌های تنظیمی اصلاح شود و اعضای جلسه ضمن بررسی گزارش ارائه شده نقطه نظرات خود را به دبیرخانه کارگروه اعلام نمایند. 
در خاتمه آقای دکتر مظاهریان معاون محترم وزیر ضمن تقدیر از حضور فعال اعضای کارگروه به تشریح سیاست‌های کلی و اقدامات لازم در این زمینه پرداخته و خاطرنشان کردند اعضای جلسه در فرجه زمانی مشخص نقطه نظرات اصلاحی خود را در این زمینه اعلام نمایند. ضمن آنکه جلسه بعدی کارگروه با ارائه گزارش و تحلیل وضع موجود و نقاط قوت و ضعف و موارد مرتبط با گروه صنعت ساختمان آغاز خواهد شد و سپس به ارائه گزارش‌های مربوط به گروه برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن پرداخته می‌شود. 

                                                                              دفتر مقررات ملّی ساختمان

 

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه