رپورتاژ آگهی: مبارزه مهندسان با کرونا

16 فروردين 1399 - 14:13
رپورتاژ آگهی: مبارزه مهندسان با کرونا

با توجه به شواهد و آمارها، ممکن است این ویروس ماه ها مهمان ناخوانده کشور ما باشد .پزشکان، پرستاران، ویروس شناسان و سایر اعضای کادر درمانی در این روزها به شدت مشغول خدمت رسانی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند. اما سوال اینجاست که جامعه مهندسی برای کمک به این بحران ملی و جهانی چه کاری می تواند انجام دهد؟

البته همه باید از طرح فاصله گذاری اجتماعی و قوانین موقت دیگر پیروی کنند. اما با توجه به محدودیت های اعمال شده که ممکن است ماه ها طول بکشد، در اینجا پنج روش کمک مهندسان به حل این موضوع ذکر شده است:

⁦اول: جلوگیری از گسترش ویروس

با افزایش تعداد بیماران، شیوع کرونا نگرانی زیادی را بوجود آورده است و نیاز به کیت های تشخیصی در کشور بسیار زیاد است. مهندسان و شرکت های مهندسی دانش بنیان می توانند در این زمینه ورود کنند و کیتهای تشخیصی را در تعداد زیاد تولید کنند. همچنین به مهندسین پیشنهاد می شود که "دستگاه های آشکارسازی هوشمند دمای بدن در مدارس، سوپر مارکت ها و غیره" را تولید و نصب کنند. 

⁩دوم: فضاهای بیمارستانی را بیشتر کنید

همانطور که همه ما در اخبار شنیدیم کشور چین در مدت ۱۰ روز بیمارستان مجهز ۱۰۰۰ تخت خوابی ساخت . این موضوع علاوه بر نیاز به تکنولوژی های ساخت، نیاز به برنامه ریزی و مدیریت پروژه قوی دارد. شرکت های مهندسی ساختمانی کشور در این زمینه می توانند فعالیت و شرکت های کوچکتر با ارائه خدمات مهندسی به آنها کمک کنند.

⁩سوم: آموزش مجازی را گسترش دهید

از آنجایی که  دانش آموزان و دانشجویان در این ایام تعطیل هستند، کمک به سیستم آموزش مجازی می تواند یکی از وظایف مهندسان آی تی و نرم افزار باشد. 

⁩چهارم: کمک به بومی سازی صنعت

در این ایام که واردات به سختی انجام می شود و همچنین اعتماد به محصولات وارداتی کمتر شده است؛ مهندسان می توانند با کمک صنایع داخلی به #جهش_تولید  و همچنین صنایعی مثل بهداشتی سازی و بسته بندی محصولات کمک کنند.

⁦پنجم: کمک به خروج کشور از بحران

یکی از توانمندی های مهندسان مدلسازی، کار با آمار و ارزیابی ریسک است که می تواند به برنامه ریزی و کنترل کشور کمک کند. 

امیدوارم همه دست به دست هم به خروج از این بحران کمک کنیم. یک بار برای همیشه بجای منافع شخصی به منافع جمع فکر کنیم. 

همه در یک کشتی هستیم.

نویسنده: رضا حجتی

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...