رپورتاژ آگهی:‌ طراحی داخلی چیست؟

7 مرداد 1398 - 13:17
رپورتاژ آگهی:‌ طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی، یکی از تاثیر گذارترین جلوه های بصری هر ساختمانی محسوب می شود، جدا از تمام مسائل فنی ساختمان ها و بناها همواره اولین نکته ای که مردم با آن برخورد می کنند نمای داخلی و طراحی داخل یک ساختمان است، فرقی ندارد که آن بنا می خواهد یک شرکت رسمی یا اتاقی برای استراحت و یا حتی آشپزخانه یا رستورانی باشد، گرچه که سبک معماری هر کدام از این بناها کاملا متفاوت است اما این طراحی داخلی است که همواره نقش تعیین کننده در کاربری را ایفا میکند. امروزه طراحی داخلی را دکوراسیون داخلی نیز می نامند اما این دو مقوله هایی جدا از یکدیگر هستند زیرا طراحی داخلی تبدیل اتاقی خالی به مکانی قابل استفاده است اما دکوراسیون داخلی نحوه‌ی چیدمان و محل قرارگیری وسائل را مشخص می کند.

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی مجموعه ای از کارهای متفاوت است، به این صورت که نه تنها با پروژه و معماری آن مرتبط است، بلکه تعیین کننده تنظیماتی موثر جهت فعالیت های مختلف انسانی است. اگر بخواهیم تعریفی علمی از طراحی داخلی ارائه کنیم به این جمله بر میخوریم: هنر یا عمل برنامه ریزی و نظارت بر طراحی و اجرای معماری داخلی و مبلمان. این تعریف بر اساس لغت نامه وبستر عنوان می شود. طراحی داخلی حرفه ای چند بعدی است که بعد هایی نظیر توسعه مفهومی، مدیریت و اجرای طرح و ارتباط با ذینفعان پروژه را در بر می گیرد. طراحی داخلی نیاز به دانش و فعالیت های عملی بسیاری دارد.

طراح داخلی کیست؟

طراح داخلی فردی است که پروژه های معماری را به تنظیمات و مواردی که نیاز کاربری آن ساختمان است برنامه ریزی، هماهنگی و مدیریت می کند. طراح داخلی رابطه نزدیکی با معماران و پیمانکاران ساختمانی دارند و تمام تلاشش بر این است که رضایت مشتری را به نحو احسن بدست آورند. یک طراح داخلی کسی است که مجموعه فعالیت هایش بیشتر به طراحی و نوسازی فضای داخلی اتاق کمک می‌کند. طراح داخلی نه تنها ظاهر مکان را تغییر می دهد، بلکه تغییراتی در کارایی فضاها و مکان ها ایجاد می کند و مجموعه فعالیت های یک طراح داخلی از نقاشی کف ساختمان تا چیدمان لوازم تزئینی در داخل اتاق را در بر می‌گیرد. یک طراح داخلی تاکید بر استفاده موثر از فضای داخلی ساختمان دارد.

سبک های طراحی داخلی

در طراحی داخلی با سبک های بسیار متنوع و زیادی روبرو هستیم . در واقع سبک های طراحی داخلی به استقاده از نوع متریال یا مواد و مصالح مورد استفاده شناخته می‌شود و هر روزه بر تنوع و تغییرات سبک های طراحی داخلی افزوده می‌شود. با توجه به اینکه سبک های طراحی داخلی بسیار متنوع است، در زیر به تعدادی از رایج ترین سبک ها اشاره می کنیم:

سبک مدرن، کلاسیک، مینیمال، سبک هایی که وابسته به فرهنگ و معماری کشور های مختلف شناخته می شوند: به طور مثال: سبک چینی، سبک اسپانیایی، سبک مصری، سبک یونان باستان و سبک زیبای سنتی ایرانی. از دیگر سبک ها می توان به سبک گوتیک، سبک اوریگامی و سبک مونوکروماتیک اشاره کرد. وجه تمایز در هر یک از این سبک ها نوع و طریقه استفاده از متریال و مصالح به کار رفته در طراحی است.

شرایط کاری و بازار کار و درآمد در رشته طراحی داخلی

طراحی داخلی به دلیل اینکه طیف گسترده ای از فعالیت ها شامل می شود و هر مکانی که ساخته می شود و یا حتی از قبل ساخته شده نیاز به طراحی داخلی دارد به طور مثال امروزه بیشتر رستوران ها و کافی شاپ ها بیشتر از اینکه بخاطر کیفیت غذا و نوشیدنی هایشان معروف باشند، از روی طراحی داخلی و سبک سرویس دهی برای مشتریان جذاب هستند. یک طراح داخلی هم می‌تواند به عنوان کارمند در یک شرکت طراحی داخلی استخدام شود هم می تواند به طور مستقل شرکت خود را تاسیس نموده و به فعالیت بپردازد اما نکته حائذ اهمیت این است که پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه بخواهید به صورت مستقل شرکت طراحی داخلی خود را تاسیس کنید، مدتی به عنوان کارآموز در محلی مشغول به کار شوید تا تجربه کاری لازم را بدست آورید. درآمد طراحان داخلی به عواملی همچون کارفرما، تجربه و شهرت فردی طراحان داخلی بستگی دارد. برخی طراحان داخلی صاحب سبک برای طراحی مکانی ممکن است حتی چندین برابر دستمزد معمار ساختمان را نیز دریافت کنند. از سرشناس ترین طراحان داخلی صاحب سبک جهان می توان به سیبیل کولفکس ( Sibyl, Lady Colefax )، دراپر دوروتی ( Dorothy Draper )، پیر فرانسوا لئونارد فن تاین ( Pierre-François-Léonard Fontaine )، سیری موآم ( Syrie Maugham ) و ... اشاره کرد.

پیشنهادی برای طراحان داخلی و فارغ التحصیلان رشته طراحی داخلی

مهندسان و فارغ التحصیلان رشته طراحی داخلی با توجه به اینکه با بازار کار متنوع چه بصورت استخدام در شرکت و چه بصورت مستقل روبرو هستن، نیازمند ابزاری جهت مدیریت هرچه بهتر پروژه های خود هستند. با توجه به این نکته که گستردگی و تنوع زیادی در سبک های طراحی داخلی وجود دارد، مهندسان و طراحان داخلی نیازمند مدیریت جامع پروژه های خود به صورت مجزا هستند. همواره دشوارترین بخش کار به بخش های مالی و حسابداری بر میگردد و نیازمند زمان و انرژی و همچنین مهارت بسیار بالایی است که در این بین یک نرم افزار حسابداری می تواند بهترین انتخاب باشد و چه خوب است که اگر نرم افزار حسابداری مخصوص به کسب و کار و تخصص شما باشد و که کدینگ مخصوص پیمانکاری و معماری را داشته باشد و به صورت تخصصی برای مهندسان معمار و پیمانکاران و طراحان داخلی برنامه نویسی شده باشد. نرم افزار حسابداری پیمانکاری بهترین راه حل برای مدیریت پروژه های طراحان داخلی است.

در شرکت های مهندسی و شرکت های ساختمانی همواره مسائله ای که در پایان سال ذهن مهندسان و پیمانکاران و طراحان داخلی را به خود مشغول می کند مسئله بستن سال مالی و محاسبه سود و زیان شرکت است، نرم افزار حسابداری پیمانکاری کاوش به شما کمک می کند تا با بستن خودکار حساب های سود و زیان و سدور اسناد اختتامیه و افتتاحیه، عملیات های مربوط به پایان سال مالی را به آسانی و فقط با چند کلیک ساده انجام دهید.

جهت آشنایی بیشتر با نرم افزار حسابداری پیمانکاری کاوش و مشاهده نظرات همکارانتان در مورد این نرم افزار به وبسایت این نرم افزار مراجعه کنید.

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
درخواست معرفی منابع مناسب برای آزمون طراحی معماری
برای آزمون معماری چی خوبه کدوم بسته هارو پیشنهاد میدید ؟
عکس کاربر
0پاسخ
آیا ارشد معماری داخلی میتواند امضای طراحی نظام مهندسی دریافت کند؟
ایا ارشدمعماری داخلی میتواند امضای طراحی نظام مهندسی دریافت کند؟موردقبول نظام مهندسی است؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...