جستجوی کیفیت در شهر از دریچه تصویر

22 مرداد 1394 - 18:38
جستجوی کیفیت در شهر از دریچه تصویر

اولین جایزه ملی بهترین تجربه‌های بهسازی و نوسازی شهری با عنوان «جستجوی کیفیت در شهر از دریچه تصویر» برگزار می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با همکاری مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران با هدف نهادینه کردن مفهوم کیفیت در حیات مطلوب شهری، مسابقه عکاسی «جستجوی کیفیت در شهر از دریچه تصویر» را به عنوان برنامه جنبی رویداد جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری برگزار می‌کند.

این مسابقه در دو بخش تخصصی (کیفیت اقدامات بهسازی و نوسازی شهری) و عمومی (کیفیت اقدامات در محله‌های شهر) برگزار می‌شود.

همچنین سه محور «کیفیت‌های محیطی» شامل محیط انسان‌ساخت (عرصه عمومی و نیمه عمومی) و محیط طبیعی، «حیات احتماعی فرهنگی» شامل هویت اجتماعی فرهنگی، خاطرات جمعی و مشترک و تعاملات اجتماعی و «حیات اقتصادی» شامل فعالیت‌های اقتصادی کوچک در محله و جذابیت‌های گردشگری تفرجگاهی محله برای شرکت در این مسابقه عکاسی در نظر گرفته شده است.

رویداد «جستار کیفیت در تجربه های بازآفرینی شهری» با هدف شناسایی و تقدیر از تجاربی که توانسته‌اند در بافت‌های شهری، اثر آشکار و ملموس در بهبود کیفیت زندگی مردم داشته باشند، برگزار می‌شود. بهترین تجربه‌ها به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که با ساختار مدیریتی صحیح و ابتکار عمل توانسته‌اند با استفاده از مشارکت حداکثری و استفاده بهینه از منابع موجود در طرح خود، به چارچوب‌های توسعه پایدار وفادار مانده باشند. این جایزه ملی به عنوان اولین جریان فرهنگی در حوزه بازآفرینی شهری مطرح شده است و در میان جوایز مشابه بالاترین جایگاه را در سطح ملی خواهد داشت.

بر این اساس محدوده‌ها و محله‌های هدف بهسازی و نوسازی شهری عبارتند از محدوده‌ها و محله‌های تاریخی (مراکز شهر)، محدوده‌های نابسامان میانی (درونی)، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های روستایی الحاق یا ادغام و محدوده‌ها و نواحی با کاربری‌های ناهمگون شهری.

سید حسین بحرینی، دکتر پرویز پیران، دکتر بهروز هادی زنوز، دکتر سید محسن حبیبی، دکتر مظفر صرافی، مهندس ایرج کلانتری و مهندس سیدرضا هاشمی شورای داوری رویداد را تشکیل می‌دهند.

آخرین مهلت ارائه آثار به این مسابقه ۳۱ شهریور ماه است و نتایج داوری‌ها از ۱۸ تا ۲۳ مهرماه اعلام می‌شود.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه