رپورتاژ آگهی: هر آنچه که باید در مورد معماری فانتزی بدانید

22 ارديبهشت 1398 - 13:45
رپورتاژ آگهی: هر آنچه که باید در مورد معماری فانتزی بدانید

معماری فانتزی

ساخت و ساز، پیمانکاری و معماری برای پیشرفت و زیباسازی هر روزه در حال تغییرات فراوانی است، جدا از مبحث معماری داخلی و دکوراسیون، ساخت خود بنا در مرحله ی اول زیبا سازی ساختمان ها حرف اولیه را می زند. در این میان به مبحث معماری فانتزی می توان اشاره کرد. معماری فانتزی تحریک‌ کننده قوه‌ی تخیل و از یک سو عرضه‌ کننده احتمالات آینده و آرمان‌های خیالی است.

قبل از هر چیز میخواهیم مفاهیمی اولیه از قوه تخیل را عنوان کنیم، بر اساس مقالات و نظرات دانشمندان بزرگ از جمله چارلز داروین، منطق بزرگترین توانایی انسان ها است اما قوه‌ی تخیل بالاترین امتیاز برای انسان ها بشمار می رود. اگر به زبان ساده تر بخواهیم بگوییم شما هر زمانی که بخواهید در هر شرایطی می توانید قوه تخیل خود را بکار بیندازیم.

معماری فانتزی چیست؟

معماری فانتزی بیانگر ایدئولوژی‌های سیاسی، الهامات اجتماعی و تشویش‌های دوران معاصر است. در بعد معنایی کلمه، معماری فانتزی در رابطه با جهانی فراتر از واقعیت و یا احتمالات ممکن است. این سبک معماری به صورت پروژه‌های معماری بر روی کاغذ، مدل‌ های ساخته شده و یا تصاویر دیجیتالی ارایه شده است. در این میان می توان به نمونه های بسیاری اشاره کرد که حتی شرکت های بزرگ مانند والت دیزنی در انیمیشن های خود با الگو برداری و خیال پردازی عمارت هایی که نمونه واقعی آن ها وجود دارد، آثار بسیار موفقی برای کودکان خلق کرده است که در این میان می توان به سفید برفی که برگرفته از قصر پادشاهی در سگوبیا اسپانیا هستش اشاره کرد، و یا کاخ سیندرلا برگرفته از قصر نوی شوان شتین در منطقه باواریا – آلمان و  یا حتی انیمیشن موفق گیسوکمند که برگرفته از کاخ پادشاهی مون سن میشل در نرماندی فرانسه است اشاره کرد.

اهداف معماری فانتزی

معماری فانتزی سبکی از معماری است که بیشتر به صورت مدل های ساخته شده کوچکتر، تصاویر دیجیتال و یا پروژه هایی که روی کاغذ کشیده است ابتدا پیاده سازی می شود و از اهداف اصلی این سبک می توان به تلاقی خیال و واقعیت از گذشته تا به امروز اشاره کرد. این نوع معماری به نوعی کشف تازه ای از مرزهای مبهم بین خیالپردازی و واقعیت است. معماری فانتزی فقط محدود به قرون وسطی نمی شود، بلکه نمونه هایی از این نوع معماری را می توان در فیلم هایی که دنیای آینده را به تصویر می کشند نیز مشاهده کرد. نمونه بارز معماری فانتزی در سری فیلم های جنگ ستارگان قابل مشاهده است که امروزه ساختمان هایی با این سبک معماری در حال ساخت است.

آینده معماری فانتزی

با توجه به اینکه انسان موجودی تنوع طلب است و ساخت و ساز روز به روز در حال پیشرفت است آینده ی روشنی برای این سبک از معماری پیش بینی می شود. اما برای افرادی که تازه می خواهند وارد این عرصه شوند مطمئنا برای مدیریت پروژه ها و حضوری حساب شده و قدرتمند نیازمند ابزاری هستند که بتواند در این مسیر معماران و پیمانکاران را به سمت موفقیت پیش ببرد،  در این میان می توان به نرم افزار حسابداری پیمانکاری و مجموعه نرم افزار هایی که در زمینه ساخت و ساز ارائه شده اند اشاره کرد.

پیشنهادی برای معماران در سبک معماری فانتزی

معماران برای مدیریت پروژه و حساب های خود نیازمند ابزاری قدرتمند با رابط کاربری آسان هستند که بتوانند به راحتی بتواند در هر لحظه از هزینه ها و سود و زیان هر پروژه آگاه باشد و دشواری های مدیریت همزمان پروژه ها را به نرم افزار حسابداری پیمانکاری خود بسپارد. پیشنهادی دیگر که برای معماران در سبک معماری فانتزی میتواند داشت، کتاب های طراحی معماری فانتزی است. هر رشته ای با هر گرایشی آموزش های خاص خود را می طلب مانند یک حسابدار که به آموزش های حسابداری نیاز دارد، یک معمار هم به آموزش های تخصصی سبک خود نیازمند است، در این میان می توان به کتاب هایی از جمله the art of paper blue  و drawing and painting و همچنین master the art of speed painting: digital painting techniques   اشاره کرد که به عنوان مرجع در این زمینه فعالیت دارند اشاره کرد.

بازار کار معماری فانتزی

معماران و دانشجویان رشته ی معماری و ساخت و ساز می توانند به معماری فانتزی بسیار خوش بین باشند، البته اگر دارای قوه‌ی تخیل قوی و  افکار و ایده‌های نو و خلاقانه هستند، انسان ها از طراحی ساختمان هایی به سبک گذشته خسته شده اند و به دنبال ساختمان هایی با طراحی جدید و ایده های نو هستند و این یک فرصت ایده آل برای پیمانکارانی است که در زمینه معماری فانتزی فعالیت دارند. پیمانکاران باید توجه داشته باشند برای مدیریت و نظارت بهتر و دقیق تر پروژه ها خود می توانند از نرم افزار حسابداری پیمانکاری استفاده کنند و دیگر نگران گردش مالی و کارکردی کارگران، فروشندگان مصالح و پیمانکاران جزء و ... نباشند و یا حتی دشواری مدیریت وجوه نقدی و چکهای دریافتی و پرداختی هر پروژه را به نرم افزار حسابداری پیمانکاری بسپارند. با توجه به ازدیاد نرم افزارهای غیر تخصصی و قیمت های کاذب این نرم افزار ها و نکاتی مانند عدم پشتیبانی و بروز رسانی و نرم افزارهایی با پیچیدگی و رابط کاربری دشوار پیشنهادی که ما به شما ارائه می دهیم نرم افزار حسابداری پیمانکاری کاوش با سه زیر سیستم حسابداری مالی، انبارداری و خزانه داری است که به راحتی مدیریت چندین پروژه را به صورت نامحدود برای پیمانکاران و معماران فراهم می آورد. نرم افزار حسابداری پیمانکاری و ساختمانی کاوش قابلیت امکان تعریف پروژه های متعدد و قابل ارایه به کلیه شرکتهای پیمانکاری و ساختمانی است.

جهت آشنایی بیشتر با نرم افزار حسابداری پیمانکاری کاوش و مشاهده نظرات همکارانتان در مورد این نرم افزار به وبسایت این نرم افزار مراجعه کنید.

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
پارکینگ مجتمع تجاری
سلام وقت بخیر در مجتمع تجاری طبقه پارکینگ جزو زیربنای مجتمع محسوب میشود ممنون میشوم اگر اطلاعات دقیقی دارین راهنمائی بفرمائید با تشکر از مدیریت سایت
عکس کاربر
1پاسخ
تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی
با سلام تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی در امور اجرایی و حقوقی ،بخصوص در بحث اجرا در چیست؟ و آیا ممکن است دفتر را زیرمجموعه‌ی شرکت به حساب اورد یا خیر
عکس کاربر
1پاسخ
معماری -احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی
کسی در خصوص نحو فضا یا نرم افزارش اشنای دارد احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی داریم
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...