Flood Concern، تکنولوژی هشدار زمان وقوع سیل

28 فروردين 1398 - 15:31
Flood Concern، تکنولوژی هشدار زمان وقوع سیل

تکنولوژی Flood Concern به شهرها کمک می کند تا خطرات سیل را مدلسازی کنند و همچنین آمادگی بهتری در مقابله با سیلاب داشته باشند.

امروزه شرکت  One Concern از هوش مصنوعی برای پیش بینی چگونگی وقوع بلایای طبیعی استفاده می کند تا از این طریق افراد بیشتری در طی این حوادث جان سالم به در ببرند.

در سال 2014 احمد وانی دانشجوی رشته مهندسی سازه دانشگاه استفورد، درست زمانی که یک سیل مصیبت بار در کشمیر رخ داده بود به دیدار خانواده اش رفت. افزایش سطح آب باعث شد او و خانواده اش هفت روز بدون آب و غذا بمانند. در همین مدت آنها بارها شاهد خراب شدن خانه های مجاور و  کشته شدن افراد گرفتار در خانه ها بودند. 

 بعد از این تجربه وحشتناک بود که او اعلام کرد هیچ مبنای علمی پشت اینکه چگونه می توان جان افراد را نجات داد، وجود ندارد. در حقیقت پاسخ به این قبیل فاجعه ها  نه تنها چیز از قبل تعیین شده ای نیست بلکه کاملا تصادفی  است.

برای رفع این مشکل شرکت One Concern طرح  Flood Concern را در اواخر سال 2018 استارت زد. انها توانستند برای مناطقی که بیشترین آسیب را از جانب امواج مخرب آب متحمل می شوند، شبیه سازی هایی انجام دهند که  منجر به پیش بینی سیل تا 5 روز قبل از وقوع آن شد. این شبیه سازی اطلاعاتی از قبیل اینکه سطح آب چگونه افزایش می یابد، آب با چه سرعتی حرکت خواهد کرد و اینکه در چه جهتی جریان خواهد یافت را شامل می شود.  از موارد دیگری که شامل این شبیه سازی می شود می توان به  این موارد اشاره کرد:

  • چه سازه هایی از بین خواهند یا چه سازه هایی را آب با خود خواهد برد؟
  • اقدامات مختلف در جهت مقابله با سیل چه تفاوت ها و تاثیراتی دارند؟

این طرح برای حوادث مختلفی از قبیل توفان هاروی تست شد تا نشان دهد که می توان مناطقی که بیشترین خسارت را متحمل می شوند، از قبل پیش بینی کرد. این شرکت فعالیت خود را در سال 2015 و در سیلیکون ولی با تمرکز بر یکی از فجابع رایج منطقه یعنی زمین لرزه آغاز کرد. از آن زمان تا کنون این شرکت قراردادهایی با شهرهای سانفرانسیسکو، لس آنجلس و کوپرتینو و شرکت های خصوصی بیمه  منعقد کرده است.

منبع

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...