کاربرد بلاک چین در ساختمان سازی

25 آبان 1397 - 20:29
کاربرد بلاک چین در ساختمان سازی

Brickschain یک شرکت مدیریت ساختماتی است که تصمیم گرفته از فناوری بلاک‌چین برای بهبود بهره‌وری در دنیای ساخت و ساز استفاده کند.

شرکت uledger که در حوزه راهکارهای زنجیره‌بلوکی فعالیت می‌کند شریک اصلی Brickchain در ایجاد این ابتکار است.

با استفاده از امکانات این فناوری انتظار می‌رود هزینه‌ها کاهش پیدا کند، زمان کمتری مصرف شود و ناهماهنگی‌ها به پایین‌ترین درجه خود برسند.

ارتباطات و حمل و نقل در مقیاس وسیع بعضی از حوزه‌های حساس در فرایند ساختمان سازی هستند که می‌توانند برای طرفین درگیر آسیب‌زا باشند و در صورت عدم مدیریت صحیح به هدر رفتن هزینه‌ها و منابع را به همراه دارد.

مدیر شرکت Uledger درباره این همکاری معتقد است:

صنعت ساختمان می‌تواند در ابعاد مختلفی از مزایای فناوری بلاک‌چین بهره‌مند شود و در حل چالش‌هایی پیرامون توسعه در طول و بعد از فرایند ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرد. در واقع مأموریت Uledger افزایش یکپارچگی داده‌ها است که بار سنگینی را از دوش این صنعت که با پراکندگی ارادی و غیرارادی داده‌ها همراه است بر می‌دارد.

هم شرکت Uledger و هم Brickschain می‌توانند ساختاری را فراهم کنند که تاریخچه هر ساختمان در جهان به طور دقیق مشخص باشد و همه رویدادهای مربوط به آن بر روی یک ساختار زنجیره‌بلوکی ثبت شود.

مدیر Brickschain با همین رویکرد بر این نکته تاکید دارد که در نهایت تمام نقشه‌های کاغذی به خانه‌ها و آسمان‌خراش‌های واقعی تبدیل می‌شوند. اما نکته مهم این است که با استفاده از بلاک‌چین می‌توان تمام مراحل ساخت و ساز را به طور دقیق ثبت و حفظ کرد.

منبع خبر

مطالب مرتبط:

 یادداشت تحلیلی: تاثیرات بلاک چین روی آینده صنعت ساخت و ساز 

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .