رپورتاژ آگهی: معرفی اپلیکیشن ساختمانیار

5 شهريور 1397 - 06:17
رپورتاژ آگهی: معرفی اپلیکیشن ساختمانیار

ساختمانیار استارتاپی است که فعالیت خود را در قالب اپلیکیشنی با هدف گردهم آوردن فعالان صنعت ساختمان شروع کرده تا به این ترتیب نیازهایشان را برطرف کرده و کارهای پروژه ساختمانی خود را سریع‌تر، مطمئن‌تر و با حداقل هزینه انجام دهند. بنیان‌گذار این استارتاپ در رابطه با ساختمانیار می‌گوید «من تجربه ۱۷ ساله کار در زمینه مصالح ساختمانی دارم که به صورت سنتی انجام می‌شد. در یک زمان خاص احساس کردم که تمامی کسب‌وکارها باید به سمت آنلاین شدن حرکت کند و اقدام به راه‌اندازی ساختمانیار کردم. در نهایت اپلیکیشن ساختمانیار ۱۰ فروردین ۹۷ روی کافه‌بازار قرار گرفت.»

وی با اشاره به این که این استارتاپ یک تیم ۴ نفره است، کار ساختمانیار را به این صورت توضیح می‌دهد: «با ساختمانیار، خریداران و فروشندگان مصالح ساختمانی می‌توانند قیمت،های آنلاین مصالح ساختمانی را داشته و با رقابتی‌ترین قیمت، مصالح موردنیازشان را تهیه کنند. کاربران ساختمانیار متشکل از مدیران، سازندگان پروژه‌های ساختمانی و تولیدکنندگان، فروشندگان، واردکنندگان ابزارآلات و محصولات ساختمانی، پیمانکاران و نیروهای کار و متخصصین صنعت ساختمان است که از کل ایران گردهم آمده‌اند. کاربران ساختمانیار برای هر پروژه‌ای که نیاز به کالا و یا نیروی کار دارند، حتی به میزان کم، درخواست خود را با جزئیات کامل در اپلیکیشن وارد کرده و منتظر پیشنهاد قیمت از سمت فروشندگان و خدمات‌دهندگان می‌مانند و در نهایت پس از بررسی و چت آنلاین با پیشنهاددهندگان و بررسی امتیازات و نظرات مشتریان قبلی، تصمیم گرفته و تامین‌کننده خود را انتخاب می‌کند.»

بنیان‌گذار استارتاپ ساختمانیار می‌گوید در حقیقت این استارتاپ، یک بانک اطلاعاتی کامل از فعالین صنعت ساختمان گردهم آورده‌است و ادامه می‌دهد: «ساختمانیار در اصل دو محصول است یک اپلیکیشن برای مناقصه و دیگر سایت فروشگاهی برای مزایده.» او نحوه کار اپلیکیشن را به این صورت توضیح می‌دهد: «نحوه کار اپلیکیشن به این ترتیب است که سازندگان و مدیران پروژه‌های ساختمانی در صورتی که مصالح و یا نیروی کار نیاز داشته‌باشند، آن را به عنوان درخواست، با نام و مشخصات کامل در اپلیکیشن ثبت می‌کنند؛ این درخواست برای فروشندگانی که آن گروه محصول را می‌فروشند با خدمت مورد نظر را ارائه می‌دهند، قابل مشاهده است و هرکدام از فروشندگان کمترین قیمت ممکن را با توجه مشخصات محصول و حتی اینکه تولید چه کارخانه‌ای است را به همراه شرایط دریافت خود به خریدار ارسال می‌کند. از طرف دیگر، سوابق فروشنده و امتیازاتی که از فروش محصولات قبلی خود کسب کرده است هم برای مشتری قابل مشاهده است و او با درنظر گرفتن تمامی این اطلاعاتی که در اختیارش قرار می‌گیرد، فروشنده موردنظرش را انتخاب می‌کند و می‌توانند تمامی سوالات خود را به صورت آنلاین و چت از فروشنده بپرسد و جواب بگیرد. در آخر در صورت به تفاهم رسیدن این دو، معامله موردنظر بین آنها انجام می‌شود.» سلطانیه اضافه می‌کند که در مورد نیاز به نیروی کار نیز دقیقا به همین ترتیب عمل می‌شود و پس از انجام معامله، هر کدام امتیاز و نظر خود را در پروفایل خریدار و فروشنده ثبت می‌کنند.

او در ادامه اشاره می‌کند البته اگر کسی عجله داشته باشد یا نخواهد سفارش خود را ثبت کند، می‌تواند از بخش لیست قیمت محصولات یا نیروهای کار، کالا یا خدمت مورد نظر خود را جستجو کند و با بررسی گزینه‌های موجود، تامین‌کننده‌ موردنظر خود خرید کند.

راه‌اندازی سایت مزایده مصالح و خدمات ساختمانی

وب می‌گوید: «بخش دیگر ساختمانیار، مزایده کالاهای ساختمانی نو و استفاده شده که در سایت فروشگاه ساختمانیار انجام می‌پذیرد. به این ترتیب که اگر فردی مصالح و تجهیزات ساختمانی و یا یک کالای ساختمانی دارد و قصد فروش آن را دارد می‌تواند در فروشگاه ساختمانیار ثبت‌نام کرده و عکس، توضیحات و مشخصات، تعداد موجودی، قیمت پایه و همینطور زمان پایان مزایده را برای کالای خود تعیین کند. پیشنهادات قیمت تا پایان وقت مزایده داده می‌شود و پس از آن، برنده مزایده می‌تواند وجه را پرداخت و کالای خود را تحویل بگیرد.» او توضیح می‌دهد که این سایت هنوز راه‌اندازی نشده و به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

تضمین ارائه کالا و خدمات و پرداخت پول

بنیان‌گذار ساختمانیار در رابطه با این مورد که آیا برای ارائه محصول یا خدمت و همینطور مبلغ معامله تضمینی وجود دارد یا خیر توضیح می‌دهد روال کار به این ترتیب است که برنده مناقصه ابتدا وجه را به صورت امانت برای ساختمانیار واریز و پس از ارسال کالا توسط فروشنده و در صورت‌ تایید از سمت خریدار، مبلغ برای فروشنده واریز می‌شود.

 برای اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات این سایت، اینجا را کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .