کتاب مدیریت به هم پیوسته منابع آب در حوضه‌های آبریز

31 خرداد 1396 - 18:05
 کتاب مدیریت به هم پیوسته منابع آب در حوضه‌های آبریز

کتاب «مدیریت به هم پیوسته منابع آب در حوضه های آبریز» به عنوان یکی از نشریات مشترک شبکه جهانی آب و شبکه بین‌المللی سازمان‌های مدیریت حوضه آبریز، از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران به فارسی ترجمه و منتشر شد.

تاریخ انتشار این کتاب سال 1393 است.
این کتاب را مهندس «علی رضا سلامت»، کارشناس شرکت مدیریت منابع آب ایران، به فارسی ترجمه کرده و مهندس «مجید سیاری»، آن را ویراستاری کرده است.
کتاب «مدیریت به هم پیوسته منابع آب در حوضه های آبریز» به عنوان یک کتاب راهنما، رهنمودهایی را برای بهبود وضعیت حکمرانی منابع آب، به ویژه از طریق اجرای مؤثر رویکرد مدیریت به‌ هم پیوسته منابع آب در حوضه‌های آبریز دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و آبخوان‌ها ارائه داده است.
در این کتاب، ارتباط بین چالش ها و بازخوردهای مدیریت به هم پیوسته منابع آب، تبیین شده و شیوه‌های راه‌اندازی یا به روز رسانی سازمان‌های حوضه آبریز به منظور تسهیل در پذیرش این رویکرد نشان داده شده است.
این کتاب، یک راهنمای کاربر پسند است که شامل مثال های موفق از تجارب حاصل شده در مدیریت به‌ هم پیوسته منابع آب در کشورهای پیشرو همچون چین، کانادا، استرالیا، آرژانتین، برزیل، آلمان و فرانسه است.
در این اثر، مفاهیم کلیدی مدیریت به هم پیوسته منابع آب، چالش‌ها، سامانه‌های مدیریت حوضه، قوانین و سیاست‌گذاری، موافقت‌نامه‌های بین المللی، نقش و انواع سازمان‌های حوضه‌های آبریز، مسائل مالی، مشارکت ذینفعان، برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و سامانه‌های اطلاعات حوضه آبریز و پایش به تشریح ارائه شده است.
این کتاب در 10 فصل و 170 صفحه از سوی انتشارات مطالعات خانواده منتشر شده است و علاقه مندان به دریافت آن می توانند با روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران  تماس بگیرند.

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
کمک برای حل مسائل درس مدل سازی و تحلیل مدیریت منابع آب- ارشد
سلام خسته نباشید میخواستم ببینم شما می تونین توی زمینه حل مسائل مدل ساز ی و تحلیل منابع آب به من کمک کنین؟ دانشجوی کارشناسی ارشد عمران گرایش مدیریت منابع آب هستم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .