16247
10:36

سیستم های هوشمند ساختمان، Smart Home (مصاحبه اختصاصی ۸۰۸ با شرکت خانه هوشمند ایرانیان)

مصاحبه اختصاصی موسسه آموزشی-مهندسی ۸۰۸ در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با مهندس حرفت منش مدیرعامل شرکت خانه هوشمند ایرانیان

هوشمندسازی ساختمان

تجهیز ساختمان به مجموعه تجهیزاتی که به منظور افزایش کارایی و بهره‌وری و ایجاد محیطی مطبوع برای ساکنین آن طراحی و اجرا می‌شوند، هوشمندسازی ساختمان نامیده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که همه وسایل خانه‌های هوشمند به یکدیگر متصل هستند و توسط یک دستگاه مرکزی از هر جای خانه و حتی دور از خانه قابل کنترلند.

در خانه‌های هوشمند از سیستم‌های اختصاصی مانند  Z-Wave Zigbee ،KNX  و  Control4 استفاده می‌شود.

شما می‌توانید از طریق وای فای و بلوتوث وسایل خانه را کنترل کنید. هر کدام از این سیستم‌ها معایب و مزیت‌های خود را دارند که با توجه به نیاز شما کاری را که می‌خواهید انجام دهید، تنظیم می‌شوند.

مزایای یک خانه هوشمند:

شما می‌توانید برای وسایل خانه‌ی خود زمانبندی نیز تعیین کنید، بنابراین یک‌سری کارها در ساعات خاصی از روز به صورت خودکار انجام خواهند شد. حتی برخی از این وسایل هوشمند قابلیت یادیگری داشته و از کارهایی که شما انجام می‌دهید، می‌آموزند، در نتیجه با فعالیت بسیار کمتری می‌توانید انجام خیلی کارها را به صورت خودکار به وسایل خانگی خود محول کنید.

افزون بر راحتی، خانه‌های هوشمند بهره‌وری از انرژی را نیز افزایش می‌دهند. برای مثال می‌توان به ترموستات هوشمند شرکت Nest اشاره کرد. این ترموستات از شما یاد می‌گیرد که خانه‌تان باید چقدر گرم یا سرد باشد و دما را به طور خودکار تنظیم می‌کند. همچنین وقتی در خانه نباشید این ترموستات به حالت «راه دور» رفته و با تنظیم دمای خانه، انرژی کمتری مصرف خواهد شد.

هوشمندسازی خانه یکی از وسایل هوشمندی که ممکن است شما بیشتر با آن آشنا باشید تلویزیون‌های هوشمند است، این تلویزیون‌ها به اینترنت متصل شده و می‌توان با آن‌ها محتواهای گوناگون را مشاهده کرد. شما می‌توانید به راحتی فیلم دانلود کنید، بازی انجام دهید یا چیزی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره محصولات و فعالیت‌های شرکت خانه هوشمند ایرانیان می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

playlist

پکیج استثنایی 808