هلند باید زیر آب باشد ولی چرا این گونه نیست؟!

07:15

هلند باید زیر آب باشد ولی چرا این گونه نیست؟!

هلند در مناطق پست و کم ارتفاع واقع شده است و همواره در معرض طوفان و جزر و مدهای سهمگین قرار داشته است. با این اوصاف چرا تا به حال زیر آب فرونرفته است؟

چرا هلند زیر آب نیست؟ اهمیت این سؤال از آنجایی مشخص می‌شود که هلند یک کشور کوچک اما پرجمعیت اروپایی است که اغلب مساحت آن را زمین‌های اصلاح شده (بالا آوردن سطح زمین) در برگرفته‌اند. پاسخ این سؤال را می‌توان در یک پروژه عظیم مهندسی عمران یافت. برای درک بیشتر لازم است این فیلم هفت دقیقه‌ای را که حاصل تحقیقات است، مشاهده کنید.

هلند مسیر سختی را پشت سر گذاشته تا بتواند با طوفان‌های پیاپی مقابله کند. اوایل سال 1953، هلند با طوفان وحشتناکی روبرو شد که در نتیجه آن 1835 نفر جان خود را از دست دادند. بعد از جنگ جهانی دوم، بسیاری از سواحل هلند در شرایط بدی قرار گرفتند. هلند هنوز در حال بازسازی ناشی از اشغال پنج ساله آلمان بود که هشت سال قبل از این طوفان به پایان رسیده بود. این طوفان ویرانگر خسارت‌های بسیار زیادی به اغلب بخش‌های کشور وارد کرد که چندین دهه برای تعمیر و بازسازی آن‌ها زمان نیاز بود. تنها پس از 20 روز از وقوع این طوفان، دولت هلند کمیته‌ای را تحت عنوان دلتا تشکیل داد که متشکل از مهندسان، برنامه­ریزان و دانشمندان بود. کار این گروه این بود که مطمئن شوند چنین خسارت‌هایی هرگز دوباره تکرار نخواهند شد. این کمیته برنامه‌ای را ارائه کرد که بعدها به یکی از هفت شگفتی دنیای مدرن تبدیل شد. این برنامه مهندسی ‌شده نه تنها از کشور در برابر طوفان‌های سهمگین محافظت می‌کند که همچنین باعث می‌شود محیط‌زیست نیز سالم باقی بماند و سواحل هلند هر لحظه در حال بهبود یافتن و رونق گرفتن باشند.

منبع

پکیج استثنایی 808

در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

شامل این فیلم