کارشناسی ارشد فناوری معماری

معرفی رشته کارشناسی ارشد فناوری معماری :

رشته کارشناسی ارشد فناوری معماری در ادامه دروس حوزه فن ساختمان در برنامه آموزشی مهندسی معماری فراهم کننده شرایط لازم برای افزایش دانش و مهارت فارغ التحصیلان رشته های مهندسی معماری و مهندسی عمران در زمینه مسائل فنی ساختمان و تلفیق دو مقوله معماری و مهندسی عمران با یکدیگر به عنوان یک تخصص میان رشته ای می باشد.

در حال حاضر بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان رشته های مهندسی معماری علاقه مند به ادامه تحصیل در زمینه تکنولوژی معماری، سیستمهای ساختمانی و روشهای ساخت می باشند.

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد فناوری معماری قادر خواهند بود ضمن پرداختن به موضوعات فوق اطلاعات لازم برای اجرای پروژه های بزرگ ساختمانی که نیازمند آشنایی عمیق تر به هر دو تخصص معماری و سازه می باشد را کسب نمایند.

رشته فناوری معماری دارای 2 گرایش معماری بیونیک و معماری دیجیتال می باشد.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) کارشناسی ارشد فناوری معماری، تعداد واحدهای کارشناسی ارشد فناوری معماری، دانشگاه های دارای رشته کارشناسی ارشد فناوری معماری، معرفی سایر رشته های کارشناسی ارشد و دکترای معماری (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار کارشناسی ارشد فناوری معماری ارایه می شود.

برنامه درسی (سرفصل) کارشناسی ارشد فناوری معماری و تعداد واحدها :

 

تعداد کل واحدها : 32 واحد
دروس الزامی : 14 واحد
دروس انتخابی : 12 واحد
پایان نامه : 6 واحد