یادداشت 35:انعکاس فعالیت های گروه آموزشی808 در روزنامه دنیای اقتصاد

روزنامه دنیای اقتصاد در شماره 3070 مورخ 2 آذر 1392  ویژه نامه ای تخصصی با موضوع صنعت ساختمان (ویژه پنجمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان) منتشر کرد که در آن اخبار فعالیت های گروه آموزشی 808 نیز جهت اطلاع رسانی به مهندسان درج گردید. با توجه به اینکه این اولین اطلاع رسانی گروه آموزشی 808 از فعالیت های آموزشی خود در محیطی غیر از فضای مجازی به حساب می آید، این گروه درج اخبار آموزشی خود را در کنار انتشار سخنان اساتید برجسته مهندسی عمران از جمله جناب مهندس معین فر(پدر مهندسی زلزله ایران) ،جناب پروفسور فامیلی (رئیس و موسس انجمن بتن ایران) ، ریاست انجمن انبوه سازان و ریاست مرکز تحقیقات ساختمان را به فال نیک میگیرد و امیدوار است تا این همکاری تهاتری با مراکزی همچون روزنامه های کثیر الانتشار ، مجلات و نشریه های تخصصی در نهایت باعث آشنایی بیشتر مهندسان عمران کشورمان با فعالیت های گروه آموزشی 808 گردد.

 

(با کلیک روی هر تصویر می توانید نسخه اصلی آنرا مشاهده بفرمایید)

  • مصاحبه با مهندس معین فر و پروفسور فامیلی در ویژه نامه صنعت ساختمان روزنامه دنیای اقتصاد

  • در این شماره اخبار فعالیت های گروه آموزشی 808  در صفحه 6 ویژه نامه درج گردیده است:

 

اهم اخبار منتشر شده در این ویژه نامه:


تشکیل کمیته مشترک برای کنترل کیفیت و نظارت بیشتر در ساخت و ساز

انجمن بتن ایران با همکاری سازمان نظام مهندسی تهران اقدام به تاسیس کمیته ای مشترک جهت کنترل کیفیت بتن و نظارت بیشتر در خصوص عملكرد مهندسین ناظر این سازمان کرده است.

.

تا زمانی که پزشک و مغازه‌دار هم ساخت و ساز می‌کنند، صنعتی شدن ممکن نیست

یکی از انجمن های فعال در بخش ساخت و ساز کشور، انجمن انبوه سازان استان تهران در کنار سایر انجمن های فعال در این زمینه است. ایرج رهبر که ریاست انجمن انبوه سازان تهران را به عهده دارد در گفت و گو با دنیای اقتصاد به کم و کیف اقدامات انجمن انبوه سازان استان تهران و چالش های پیش روی آن می پردازد و به راه حل هایی برای صنعتی سازی ساختمان اشاره  می کند.

دولت از تصدی گری در بخش مسکن پرهیز کند
مهندس حسن محتشم از فعالان با سابقه حوزه عمران و انبوه سازی است. وی درحال حاضر عضو هیات رییسه انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران و عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان ایران است. وی معتقد است، دولت باید در حوزه تامین مسکن، بسته ای متنوع از همه انواع مسکن را در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند پاسخگوی نیاز مسکن اقشار مختلف جامعه باشد. در یک روز پاییزی با وی به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانید.
 
رشد دانش زلزله شناسی در ایران
علي اکبر معین فر سال ۱۳۲۶ در آزمون ورودی دانشکده فنی ثبت نام کرد و سپس از سال دوم، تحصیلاتش را در رشته راه و ساختمان ادامه داد و در سال ۱۳۳۰ در رشته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تهران فارغ التحصيل شد.

از تدوین قوانین و استانداردهای تازه تا صدور گواهینامه های فنی و آموزشی

هدف از تاسیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هماهنگ سازی تحقیقات و پژوهش های مرتبط با صنایع ساختمان است تا بتواند نتایج حاصل از آن را به صورت قوانین و مقررات ، دستورالعمل و استاندارد تهیه و تصویب کرده و در اختیار دست اندرکاران و فعالان این صنعت قرار دهد. تدوین استانداردهای ملی مصالح و فرآورده های ساختمانی، صدور گواهینامه فنی برای متقاضیان خدمات آزمایشگاهی، ارائه تأییدیه‌های فنی برای فناوری‌های نوین و...از ادیگر فعالیت های این مرکز است. دکتر محمد شکرچی زاده رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و...

 

برای مشاهده باقی اخبار میتوانید به این صفحه از روزنامه دنیای اقتصاد مراجعه بفرمایید.

 

برای دانلود این ویژه نامه می توانید از نسخه زیر اقدام فرمایید:

دانلود

 

 


 

مطالب مرتبط:

» یادداشت 34: حمایت از فعالیت های گروه آموزشی 808 (کاتالوگ راهنمای سایت + نظر سنجی)

درباره نویسنده
عکس‌های مدیریت کل سایت

مدیریت کل سایت

امیدواریم بتوانیم در سیستم کنونی آموزش مهندسی کشورمان با کمک همکارانمان در گروه آموزشی 808 تغییری ایجاد کنیم.در این راه میتوانید با حمایت و همکاری اتان ما را دلگرم سازید.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه