یادداشت 68 : اگه در مسیر تمایز باشی ، از انجام کاری که دیگران از آن هراس دارند لذت میبری!

یادداشت 68 : اگه در مسیر تمایز باشی ، از انجام کاری که دیگران از آن هراس دارند لذت میبری!

بدینوسیله به اطلاع عموم مهندسین و دانشجویان هم جنس و نوع خودمان یعنی عاشقان علم سازه و زلزله کشورمان میرسانم موسسه آموزشی مهندسی 808 به طور کاملا مستقل بدون وام از اسم هیچ ارگان رسمی و غیر رسمی کشور اعم از انجمن های علمی ، دانشگاه ها و افراد حقیقی حقوقی میباشد بنابراین اعلام حمایت هرگونه انجمن ، دانشگاه یا ارگان رسمی از هریک از برنامه های آموزشی موسسه آموزشی مهندسی 808 را همینجا تکذیب میکنم.

مصاحبه هایی که در رادیو 808 در مدت 4 سال گذشته با عشق و علاقه شخصی و بدون نگاه مادی ضبط کردم  و درس هایی که طی این مصاحبه ها با اساتید بزرگم در کشور یاد گرفتم سبب شد با دقت در جملاتشان صداقت ، روراستی، شفافیت  و به اصطلاح کله شق بودن برخی از این اساتید در زندگی شخصی و آینده ای که آگاهانه برای خود و موسسه 808 انتخاب کردم به طور مستقیم تاثیر بگذارد. اینبار نیز میخواهم به دور از مراتب رسمی درد و دل شخصی خود را با شما مخاطبین عزیز 808 تنها مشوقانی که در این سال ها انگیزه بخش ارتقا کیفیت آموزش های تخصصی 808 بوده اید به طور مستقیم در میان بگذارم.

 

ملتمسانه از تمامی انجمن ها و افراد حقیقی و حقوقی کشور که احیانا 808 جای آنها را در این کشور تنگ کرده است تقاضا دارم:

- از ما بابت ایجاد فضای آموزشی جدید و تحول در کشور نه تنها تشکر نکنند بلکه فقط به نقاط ضعف ما اشاره کنند تا بلکه همه نقاط مثبتمان کمرنگ شود.

- از ما بابت تمام وقت جوانی و انرژی که میتوانست در این سال ها برای کارهای اقتصادی به مراتب در آمد زا در کشور صرف شود اما در کار علمی و آموزشی و فرهنگ سازی کشور صرف شد نه تنها حمایت نکنند بلکه تا جایی که میتوانند جلوی مسیر 808 دست انداز و سنگ بیاندازند.

- از آنها تقاضا دارم فقط و فقط به فکر منافع فردی و گروهی خود باشند و جز به مسائل کلانی چون انتخابات نظام مهندسی و شرکت های تجاری خود خدای نکرده به هیچ مساله آموزشی و فرد آموزشی در کشور اجازه ورود به بخش مدیریت انجمن های خود ندهند.

- از آنها استدعا دارم فرصت ورود جوانان به عرصه های کلان تصمیم گیری کشور را بگیرد تا خدای نکرده موجب اشاعه آموزش های اشتباه نشوند.

- از آنها تقاضا دارم بابت پیامک، ایمیل ها و احیانا پیام هایی که گروه 808 در شبکه های مجازی چون تلگرام و ... و صرفا جهت خبررسانی به آنها ارسال میکند ما را ببخشند و عذرخواهی ما را بابت بر هم زدن جو پربار آموزش های تخصصی مملکتی که در دستان آنها در حال پرواز میباشد را بگیرند.

- از آنها تقاضا دارم نگذارند فکر جدیدی در کشور گل کند و اگر هم روزی گل کرد آنقدر سعی کنند آنرا کوچک و نادیده بگیرند که خود به خود خودش با دستان خودش محو شود. یا آنقدر از الگوی آن سریعا کپی برداری بدون ذکر نام بکنند تا به ذهن دیگران شبیه بودن جنس فعالیت های این مراکز را القا کنند.

- از آنها تقاضا دارم آنقدر اشخاص کوچک را بزرگ کنند تا فرصت برای افراد بزرگ نباشد و اگر رادیو مصاحبه هایی برای اولین بار اتفاقا به سراغ همان آدم های بزرگ میرود آنقدر آن رادیو را تخریب کنید تا شخص مصاحبه کننده به غلط کردن بیافتد که چرا بایست از قضا پلی باشد برای انتقال این تجربیات به آنهایی که صرفا به نفع مردم آن آدم های به نظرتان کوچک را به حساب نیاوردند.

- از آنها تقاضا دارم کمی با ما درگیر شوند و هراز چند گاهی آرامش موسسات کوچک و نوپا و مستقلی چون 808 را بگیرند که خدای نکرده توهم بزرگ شدن به موسساتی مثل 808 دست ندهد.

...

جرم 808 چیست؟

اینکه سعی در شکستن تابو های آموزش های سنتی دارد ، از اینکه مشابه بقیه فقط افتخار ما برگزاری دوره های ETABS یا ارشد و دکتری نبوده و نیست چون مساله مالی برای این موسسه هیچوقت اولویت اول نبوده و نیست ،از اینکه به استاد خاصی تو زمینه آموزش وابستگی نداریم و استاد سالاری در این آموزشگاه جایگاهی ندارد، از اینکه سعی داشتیم در این موسسه همیشه تمایز و اول بودن را حفظ کنیم ، از رقیب پروری هیچوقت نهراسیدیم و سعی داشتیم هر آنچه که به آن دست یافتیم نه فقط برای رشته عمران کشور بلکه برای آموزش مجازی مملکتمان برای اولین بار از خارج از کشور  با تلفیق تجربیات از قبل داشته داخلی وارد کنیم. دوره های نرم افزاری به صورت کاملا کاربردی و اجرایی با اساتید کاربردی ، احترام به قانون کپی رایت ، نمایندگی توزیع نرم افزار های اورجینال خارجی و وارد کردن این نرم افزار ها در ایران ، ایجاد فضایی برای رزومه سازی واقعی مهندسان و شایسته سالاری برای استخدام آنها در کشور ، آنلاین نمودن سمینار های انجمن های علمی کشور برای استفاده عموم مهندسان در کشور و ... همه و همه برخی از جرایم بزرگ 808 است و از همینجا از همه آنهایی که این جرایم اذیتشان کرده است میخواهم صبر داشته باشند که جرایم بزرگتری هم در راه است و میتوانید از الان خود را برای آزرده خاطر شدن های بعدی آماده کنید.

تو جامعه مهندسي كشور متاسفانه يک عده به گونه ای رفتار ميكنند كه انگار ٨٠٨ جای آنها را تنگ كرده است، خوشحالم كه ٨٠٨ فعاليتش همچون خاري شده تو چشمان اين يك عده و اگر روزي شاهد این باشم اين كشور به وجود ٨٠٨ ها نيازي نداره حتما براي هميشه اين كشور رو ترك خواهم کرد و مطمئنا جايي را برای توسعه فعالیت های کنونی خودم انتخاب خواهم کرد كه براي كارآفرينان علميش حداقل ارزشي قائل باشند اما حقیقت اینست که مردمان صاف و صادق این مملکت نه تنها از این آموزش ها استقبال کردند بلکه روز به روز مشوقان و اصلی ترین حامیان 808 به حساب میروند و تا این انگیزه هست ، وبسایت 808 نسخه فارسی زبان هم همچنان هست.  حرف و درد و دل زياد است ، اما ترجيح ميدم به همین حد بسنده کنم و از ذکر مستقیم نام افراد حقیقی ، موسسات ، دانشگاه ها و انجمن هایی که بزرگترین دغدغه پیاده سازی آموزش های حرفه ای 808 در کشور هستند خودداری کنم.

این را هم اضافه کنم از روی شناخت و مطالعه ازمسیر سختی که کارآفرینان بزرگ در دنیا و داخل کشورمان طی نمودند کاملا آگاهم که برای پیاده سازی هر نوع تحول بزرگی هزینه های بزرگ هم لازم است و امروز خوشحالم که هزینه های بزرگ 808 به آن اندازه شده که به خود ببالم و با افتخار بگویم که 808 امروز کاملا مستقل  روپا های نوجوان خودش ایستاده است و بنده هرگز این استقلال را با دنیای پر از مادیات و اعتبارات ساختگی از قبیل عناوین دانشگاهی و سمت در انجمن ها و مراکزی چون نظام مهندسی و غیره عوض نمیکنم. باشد که این یادداشت سندی باشد اگر روزی خلاف آن از بنده حقیر سر زد از سوی خود شما مشوقان اصلی 808 به بنده گوشزد شود.

  

خدمتگذار شما

مجتبی اصغری سرخی

26 شهریور 94

درباره نویسنده
عکس‌های mojtaba808

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    با امید به خدا به کارتون ادامه بدید
    عکس‌های steelman
    steelman
    با آرزوی پیروزی و سرافرازی برای شما و همکاران ارجمندتان
    عکس‌های Abtinreza
    Abtinreza
    دقیقاً همینطور است.
    عکس‌های alireza salehin
    alireza salehin