یادداشت تحلیلی: معرفی 10 رادیو پادکست برتر عمرانی دنیا

یادداشت تحلیلی: معرفی 10 رادیو پادکست برتر عمرانی دنیا
یادداشت تحلیلی: معرفی 10 رادیو پادکست برتر عمرانی دنیا

استفاده از پادکست‌ها یک روش عالی برای آگاهی یافتن از آنچه در صنعت مرتبط با حرفه شما می‌گذرد، محسوب می‌شود. صنعت ساخت‌وساز هم مستثنی از این موضوع نیست. من معمولاً در رفت‌وآمدهای روزانه، حین پیاده‌روی و هنگام تمیز کردن خانه از هدفون استفاده می‌کنم. به چه منظور؟ شما حدس بزنید. من از هدفون‌ در این شرایط برای شنیدن و دنبال کردن پادکست‌ها استفاده می‌کنم. در ادامه به چند پادکست برتر مرتبط با صنعت ساخت‌وساز اشاره می‌کنیم که باید آن‌ها را بشنوید و با برخی از مشکلات ساخت برنامه جدید در رادیو 808 در چند وقت اخیر مطلع خواهید شد:

 (برای آشنایی با تعریف پادکست میتوانید به این صفحه مراجعه بفرمایید.)

پادکست های مهندسی عمران - قسمت 1 تا 691- Engineeringmanagementinstitute   

این پادکست ها توسط Anthony Fasano  و در قالب دو برنامه Career Coach و cep-podcast  تهیه میشود برخی از موضوعاتی که در این پادکست ها که تاکنون به آن پرداخته شذه است عبارتند از:

  •  مهندسی عمران چگونه می توانند برای شفل شما مفید باشند؟
  • سفر من به افغانستان چگونه منجر به پیشرو شدن من در مهندسی عمران شد؟
  • 10 عامل اصلی موفقیت در حرفه مهندسی عمران
  • چگونه مهارت های حرفه ای خود را به عنوان یک مهندس عمران بهبود بخشیم؟
  • لزوم یا عدم لزوم مقطع دکتری برای مهندسان عمران جوان
  • چگونه یک مهندس عمران در سنین جوانی به درجه مدیریت رسید؟
  • مشاوره شغلی مهندسی عمران با مهندسان عمران دارای بیش از 50 سال سابقه
  • شش چالش مدیریت پروژه های چند سازمانی و راهکارهای غلبه بر انها
  • زندگی یک مهندس عمران ، اهمیت حفاظت از زیرساخت های مهم
  • کنترل و روش برخورد با سهامداران و ذینفعان و کنترل برنامه زمان بندی
  • مشاوره در مورد توسعه کسب و کار و راه اندازی یک شغل در شاخه مهندسی عمران
  • مصاحبه با برخی ار موفق ترین مهندسان عمران در کنفرانس سالانه ASCE 2015
  • مدیریت ریسک در مهندسی عمران ، گسترش کسب و کار برای مهندسان عمران
  • کنترل تغییرات به عنوان یک مهندس عمران پیشرو
  • کار کردن به نحوی موثر در ‍‍پروزه های چند رشته ای به عنوان منهدس عمران

2- ConTechCrew ConTechCrew

چندین پادکست ساختمانی در لیست بهترین‌ها دارد. این پادکست در سال 2016 در لیست بهترین پادکست‌های سایت constructionjunkie، در سال 2017 در لیست پادکست‌های سایت geniebelt و همچنین در لیست سایت business قرار گرفته است. تمرکز این پادکست بر تکنولوژی‌های حوزه ساخت‌وساز همچون چاپگرهای سه‌بعدی،‌ اپلیکیشن¬های گردش کار و هواپیماهای بدون سرنشین است که سبب تسهیل فرآیند ساخت می‌شوند. این پادکست توسط راب مک¬کینی (مشاور) و جیمز بنهام (مدیر اجرایی JBKnowledge) تهیه شده است.

3- The Lien Zone Lien Zone

یکی از برترین پادکست‌های ساخت‌وساز در دو سایت business و Construction Dive است و در سال 2018 یکی از گزینه‌های دریافت جایزه پادکست برتر در سایت Construction Junkie محسوب می‌شود. این پادکست توسط شرکت حقوق مهندسی Alexander Barthet تهیه شده است. همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، موضوع این پادکست حقوق و قانون است. وی در این پادکست به‌طور خاص درباره قوانین ساخت‌وساز،‌ حقوق (حق ممنوع الفروش سازی ملک) و قراردادها صحبت می‌کند. این اپیزودهای 15 دقیقه‌ای هر هفته منتشر می‌شوند.

4- Pro Construction Guide ProCast

این پادکست توسط مجله Pro Construction Guide تهیه شده است. در این پادکست‌ها که هر دو هفته یک‌بار منتشر می‌شوند، به ترفندها و نکاتی اشاره می‌شود که هدف از آن‌ها صرفه‌جویی در زمان و هزینه کارهایی است که در کارگاه ساختمانی انجام می‌شوند. این پادکست به‌عنوان یک پادکست برتر از سوی Geniebelt و Construction Dive شناخته می‌شود.

5- The Art of Construction

این پادکست نگاهی متفاوت به جنبه دیگری از ساخت‌وساز یعنی بازاریابی، ارتباطات و فروش دارد. ویدیوی این پادکست‌ها نیز در دسترس است و شما می‌توانید کانال یوتیوب مرتبط را هم دنبال کنید. این پادکست، 150000 دنبال کننده دارد و در حال حاضر این تعداد رو به افزایش است.

6- Invisible 99%

این پادکست عنوان خلاقانه‌ترین پادکست را از سوی شرکت Fast در سال 2013 کسب کرد. این پادکست توسط رومن مارس تهیه شده است. در این پادکست به شیوه‌ای جالب به ساخت‌وساز و معماری پرداخته می‌شود. اگر می‌خواهید در جلسات فروش، گفت‌وگویی کوتاه و جالب‌توجه داشته باشید،‌ شنیدن این پادکست برای شما بسیار مفید خواهد بود. بار دیگر که در ماشین هستید، به‌جای درگیر شدن با رادیو، پادکست‌های رادیویی را دنبال کنید. این بهترین زمان برای کسب آموزش‌های بیشتر است.

7- ASCE Podcast

در سال 2008 وبسایت انجمن مهندسان عمران آمریکا ASCE برای اولین بار اقدام به راه اندازی رادیو پادکستی با موضوع اختصاصی مهندسی عمران نمود. در حال حاضر ASCE دارای دو دسته رادیو پادکست میباشد:

  • ASCE Insights شامل مصاحبه های ماهیانه با مهندسین برجسته عمرانی کشور آمریکا
  • An Eye on Infrastructure که اشاره به بحث و بررسی متخصصان در رابطه با زیربنا ها یا همان شریان های حیاتی دارد

8- AISC Podcast

در سال 2009 انجح سازه های فولادی آمریکا(AISC) به جهت دیده شدن نیاز به بررسی بیشتر به موارد تخصصی اقدام به ضبط و نشر نسخه طولانی تر از مصاحبه ها با اساتید کمیته تدوین آیین نامه سازه های فولادی آمریکا در قالب رادیو اینترنتی نمود  که اطلاعات بسیار خوبی از موارد تخصصی این کمیته از قبیل نحوه تدوین آیین نامه و نیز سوالات زندگی شخصی این اساتید در آن مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که تاکنون 27 شماره از آن در وبسایت این انجمن قابل استفاده میباشد و از این لینک می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

برای شنیدن این رادیو پادکست ها از آیتیونز می توانید از این صفحه بشنوید.

 9- computers-engineering-failure-sean-brady

10-the-inside-line-in-civil-engineering-with-russell

11-Construction Under Tech Podcast 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

و اما در انتها درد و دلی با شما:

سايت هاي crowdfunding ، افسوس تويي كه براي من ساخته نشده اي!

چند وقت پیش تو وبگردی های معمولم با یک وبسایت منتشر کننده پادکست عمرانی واقع در آمریکا روبرو شدم که اقدام به نشر یکسری پادکست در زمینه های تخصصی عمران میکنن با توجه به قدمت و استمرارش برام جالب بود بدونم که چرخش چطور میگرده تو اين سايت ها شيوه دریافت دونیت و حامیاشون برام جالب بود به نحویکه هرکدوم از این سایت ها به نحوی و بعضا فقط از این طریق امرار معاش میکردن بله عجیبه دونیت و حمایت مالی یکطرفه بدون هیچ برگشتی!

سال ها پیش که کار وبلاگ نویسی تخصصی رو شروع کردم همیشه فقط یه عشق بود که باعث جلو رفتنم میشد عشقی که منو بیخبر از اینکه امروزم تعطیله یا نه ، ساعت کارم هست یا نه ، شبه یا روز ، فقط و فقط برای رسیدن به اونچیزی که دنبالشم تو هدفم مستمر نگه میداره درست در سال های شکل گیری کارم بایست برای فقط دیده شدن لوگوی شرکتم تو مراسمي میلیون ها هزينه كنم تا اجازه ديده شدن بدن تازه از ديد مسئولينش خيلي هم در حقم لطف كردن! در همین لحظه دقیقا در نقطه دیگری از جهان مواردي هم هست که شما برای استمرار یه کار خوب و متفاوت حامی اون میشید تا فقط thank you بشنوید!

خیلیا ازم میپرسیدن چرا رادیو 808 رو ادامه نمیدی دلایل متعددی برای دلسرد شدنم از ادامه رادیو 808 دارم که اینجا برخیش رو شرح میدم: وقتی برای رو پا و مستقل نگه داشتن مجموعه ای که از صفر بنا کردی رو میاری به اقتصادی کردن مجموعه که بتونی حداقل اون دوربين و دستگاه تو برا ضبط بهتر با كيفيت تَر كني و چند تا پرسنل استخدام کنی خرجای دفترتو بدی و به خاطر اینا رو میاری به فروش پکیج آموزشي، غافل از اینکه همین بعدا میشه جرم تو و از اینکه از راه پرسنال برندینگ شروع کردی به درآمد زایی دیگه اون افرادی که دوست داری باهاشون مصاحبه کنی دعوتتو مثل قبل قبول نمیکنن چرا چون داری درآمدزایی میکنی! اگه اونا هم این اندازه روشنفکر باشن که با این قضیه کنار بیان باز این اجتماع اطرافشون هست که به درک صحیحی به کاربرد همزمان این دو کنار هم نرسیده بنابراين ميرسي به جايي كه ميبيني روز به روز از جامعه مادي اطرافت دور تَر ميشي چون طرفين به درك صحيح و متقابلي با هم نميرسيد،

بله ديدن سايت هاي crowdfunding برا ما هايي كه تو داخل ايران هستيم فقط آه و افسوس به همراه مياره از تفاوت در تعريف ارزش در دو نقطه دور از هم در دنيا، دور از هر لحاظ...

مجتبی اصغری

برای دریافت آخرین پادکست های وبسایت 808 میتوانید به این صفحه مراجعه بفرمایید

www.Civil808.com/podcast

معرفی رادیو 808  و ایده اولیه شکلگیری آن:

رادیو 808 رادیویی اینترنتیست که به صورت ماهیانه با چهره های برجسته  و بین المللی مهندسی عمران کشورمون که دارای تخصص و برتری های چه علمی و چه کاری ویژه ای هستند مصاحبه میکند و  در غالب بک رادیو پادکست تقریبا یک ساعته (همراه با بخش اخبار تحلیلی و سایر بخش های خبری دیگر به صورت تدوین شده) در سایت  منتشر می کند.

در این مرحله اولویت با انتقال تجارت از اساتید و چهره های خاص مهندسی عمران به مهندسان عمرانی کشورمان میباشد، چه اساتید و مهندسینی که به نوعی شناخته شده میباشند همچون جناب مهندس معین فر ، پروفسور رمضانیانپور، مهندس احمدرضا جعفری و اساتید برجسته دانشگاهی که تابحال رادیو808 با آنها در حیطه تخصص هایشان با آنها مصاحبه داشت و چه مهندسین و اساتیدی که اختراعات و نوآوری هایی داشته اند اما به هر دلیلی معروفیت چندانی کسب ننموده اند که رادیو808 در راستای شناساندن این چهره های جوان نیز در تلاش است.

به شخصه خود من پس از اینکه رادیو 808 را برای اولین بار در کشورمان و آنهم از روی ایده اولیه وبسایت ASCE و AISC در آذر ماه 1390 راه انداختم علاقه زیادی برای دریافت و انتقال تجربیات از طریق مصاحبه با چهره های خاص مهندسی عمران کشورمان داشتم که سال ها در انتظار آشنا شدن و کسب تجربه از آنها بودم، افرادی که واقعا در زندگی به موفقیت های لذت بخشی رسیده بودن. لازمه ذکر کنم که من موفقیت رو صرفا کسب مال بیشتر از راه ساختمان سازی و ...  و نیز تبلیغات چهره سازی یک عده افراد خاص برای ورود به محافل و دریافت مقامات و پست های خاص دانشگاهی و غیره نمیبینم بلکه موفقت را در کسب و نشر دانش میپندارم.

این ایده رو با انجمن های مختلف عمرانی کشور در میون گذاشتم اما متاسفانه به دلایلی که بعدا آنها را ذکر میکنم با این ایده استقبال چندانی نشد بنابراین تصمیم گرفتم خودم به همراه یک تیم رادیویی قوی این کار رو استارت بزنیم که خوشحالم تاکنون طی تقریبا ٧ سال گذشته ٨٥ شماره از آن را ضبط و آماده انتشار کردیم.

برای شنیدن این رادیو پادکست ها از آیتیونز می توانید از این صفحه بشنوید.

مطالب مرتبط:

معرفی سری جدید رادیو808  به زودی...

خوشحالم به اطلاع شنوندگان رادیو808 برسانم که به زودی رادیو 808 با سری جدید که شامل تلفیقی از بخش اخبار و مصاحبه میباشد در خدمت شما میباشد ، لطفا اگر نظرات و پیشنهاداتی شما دارید برایم یا از طریق ایمیل سایت یا کامنت زیر همین تاپیک ارسال بفرمایید، همچنین می توانید نظرات و پیشنهادات خودتان را با ضبط صدای خودتان برایمان به صورت فایل mp3 بفرستید تا در شماره های بعدی رادیو 808 آنرا برای شنیدن شنوندگانمان پخش کنیم.

در آپدیت جدید اپ 808 پلاس پادکست های رادیو 808 را از اپلیکیشن بشنوید. اطلاعات بیشتر

درباره نویسنده
عکس‌های mojtaba808

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .