مقاله تحلیلی:روش ژاپنی تخریب ساختمان که برق تولید می‌کند

مقاله تحلیلی:روش ژاپنی تخریب ساختمان که برق تولید می‌کند

سرعت ‌بالای صنعت ساخت و ساز منجر می‌شود که اغلب بعضی از ساختمان‌ها تخریب و سازه‌های جدیدی جایگزین آن‌ها شود. رایج‌ترین روش‌های تخریب به منظور ریزش استراتژیک و برنامه ریزی شده ساختمان، وارد کردن ضربه توسط یک جسم غول پیکر سنگین و یا منفجر کردن آن می‌باشند. در حالی که این روش کارایی خوبی دارد اما اغلب به درستی عمل نمی‌کند و تنها موجب هدر رفت کامل مواد و مصالح می‌شود. روش جدیدی که برای تخریب آرام یک آسمان‌خراش در توکیو استفاده شد، به این صورت بود که تخریب یک طبقه با تولید برق همراه می‌شد.

برای شروع این روند، هر چیزی که داخل ساختمان بود خارج و به سطح زمین منتقل شد تا حفظ یا تخریب شود. پس از آن، یک ساختار داربست مانند برای تخریب دور سطح فوقانی طبقه نصب شد تا کارگران عملیات تخریب را شروع کنند. حذف ستون‌ها و کف‌های با تولید انرژی تقریباً کاملاً سبز همراه بود. سقف ساختمان تا زمان نصب تکیه‌گاه‌های موقت و جک‌های برای نگه دری سازه ضروری، دست نخورده باقی ماند. در حقیقت از ستون‌های موقت قدرتمند برای نگه‌داشتن سقف استفاده می‌شود که به‌صورت پیش‌رونده ارتفاع آن‌ها توسط جک‌ها کاهش می‌یابد.

 

کل فرآیند سرو صدا را در مناطق اطراف تا حدود 23 دسی بل کاهش داد. لازم به ذکر نیست که گرد و خاک ناشی از تخریب نیز تا 90 درصد کاهش یافت. در این روش از سیستمی مشابه ترمز احیا کننده (سیستمی که انرژی جنبشی کاهش یافته در اثر ترمز کردن به برق تبدیل می‌کند) در خودروها و جرثقیل‌ها که به تولید برق می‌پردازند، استفاده شد.

در این روش جرثقیل‌های غول پیکر در داخل ساختمان قرار می‌گیرند و ساختمان را طبقه به طبقه از بالا به پایین تخریب می‌کنند.

این روش به دنبال تغییر شکل نحوه تخریب ساختمان‌ها در شهرها است. زمانی که سازه بلند است و نزدیک به ساختمان‌های دیگر قرار دارد، تخریب یک آسمان خراش بدون آسیب به زیر ساخت‌های اطراف دشوار خواهد بود. تنها استفاده از این تکنیک باقی می‌ماند. با این حال، مزایا مسلم این روش، استفاده مجدد و تولید انرژی است. این روش برای تخریب تمام ساختمان‌هایی در حدود 100 متر پیشنهاد شده است.

 

 

 

دریافت فایل مقاله:

japanese_building_demolition_method_generates_electricity_2.pdf

 

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

فایل
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .