مقاله تحلیلی:نخستین جاده خورشیدی در هلند افتتاح شد

مقاله تحلیلی:نخستین جاده خورشیدی در هلند افتتاح شد

اولین مسیر دوچرخه سواری خورشیدی جهان در هلند نصب و راه اندازی شد. در این طرح قرار است پنل های خورشیدی در 140 هزار کیلومتر از جاده های کشور نصب شود تا انرژی لازم برای چراغ های راهنما و خودروهای الکتریکی را تأمین کند.

مقامات محلی قصد دارند طول این مسیر را 100 در سال 2016 گسترش دهند که هزینه ساخت آن حدود 3/4 میلیون دلار استرالیا است. نام این مسیر را جاده خورشیدی نامیدند چرا که از چندین ردیف سلول های خورشیدی سیلیکونی کریستالی ساخته شده، به گونه ای که درون بتن مسیر تعبیه شده و به وسیله یک لایه شیشه پوشانده شد. سطح این جاده با یک نوع پوشش مخصوص غیر چسنبده محافظت می شود. همچنین جاده به صورتی ساخته شده که دارای شیب بسیار اندکی است تا از تجمع گرد و غبار و خاک و همین ‌طور پوشیده شدن سلول های خورشیدی به وسیله آنها جلوگیری شود.

در حالی که مقدار انرژی خورشیدی تولید شده از جاده نسبتاً کم است – هنگامی که این طول به 100 متر برسد، انتظار    می رود که انرژی کافی برای 3 خانه تأمین شود – نکته این پروژه این است که نشان می دهد جاده های خورشیدی واقعا قابل اجرا هستند.

تیم پشتیبان مسیر دوچرخه سواری یعنی موسسه تحقیقاتی TNO هلند، در حال حاضر به دنبال گسترش این فناوری در 140 هزار کیلومتر از جاده های عمومی کشور هستند. در حال حاضر آزمون های مختلفی انجام شده است تا میزان وزنی که این سلول های خورشیدی می توانند تحمل کنند، تعیین شود. مهندس Sten de Wit از موسسه ذکر شده به Oltermann  گفت که بیش از 20 درصد از جاده های هلند قابلیت ارتقا به نوع خورشیدی را دارند.

 

دریافت فایل مقاله :

worlds_first_solar_road_opens_in_the_netherlands_2.pdf

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

فایل
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
درخواست آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی برای پروژه های راهسازی و تونل سازی
با سلام بنده آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی و بررسی آن میخواهم کتاب ،نرم افزار و هر گونه آموزش در خصوص بررسی و نوشتن صورت وضعیت پروژه های راهسازی و تونل سازی
عکس کاربر
0پاسخ
تفاوت بها قیر
سلام وقت بخیر قرارداد ما در سال ۹۶منعقد شده و در شرایط خصوصی نوشته تعدیل دارد ولی مطابق بخشنامه تفاوت بها قیر تعلق نمیگیره.چون ان زمان بخشنامه دادن تفاوت بها مصالح همان در تعدیل پرداخت میشود و جداگانه پرداخت نمیشود. سوال من اینه الان که بخشنامه اومده و تفاوت بها قیر جداگانه قابل پرداخت می باشد، آیا ما میتونیم تفاوت بها قیر بگیریم یا خیر؟ درسته در شرايط خصوصی نوشته تفاوت بهاطبق بخشنامه تعلق نمیگیره اما بعدا بخشنامه اومد که کارکرد های سال ۹۷ به بعد تفاوت بها پرداخت گردد
عکس کاربر
1پاسخ
نحوه محاسبه حجم مورد نیاز مخلوط برای فاصله معین
باسلام خدمت دوستان عذر خواهی میکنم بنده کاراموز هستم در یکی از شرکت های راهسازی میخواستم اگه ممکن باشه یکی راهنماییم کنه برای مثال در متراژ۱۰۰متر در عرض ۴۵ متر اگر بخواهیم ۱۵ سانت لایه بریزیم چگونه محاسبه کنیم که چند کمپرسی مخلوط نیاز داریم و اینکه برای تثبیت همین اندازه از خاک حدودا ۴۰ تن آهک نیاز هست این ۴۰ تن چطور محاسبه میشه ممنون میشم اگه کسی راهنماییم کنه
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .