مقاله تحلیلی: اتصالات پیش پذیرفته شده بر اساس AISC- بخش 1 : تیر با مقطع کاهش یافته

مقاله تحلیلی: اتصالات پیش پذیرفته شده بر اساس AISC- بخش 1 :  تیر با مقطع کاهش یافته

اتصالات از پیش تائید شده؛ اتصالاتی هستند که در آیین‌نامه AISC-358 مورد بررسی قرار گرفته‌اند. به عبارتی استفاده از این اتصالات بر طبق روابط و فرمول‌های بیان شده در این آیین‌نامه و همچنین رعایت کردن ضوابط آن‌ها؛ در مناطق لرزه‌خیز مانند تهران؛ امکان‌پذیر است و نیاز به کنترل و ضوابط خاصی نیست. همان‌گونه که از نام این اتصالات معلوم است؛ اتصالات از پیش تائید شده نیاز به هیچ کنترلی ندارند و از پیش توسط آیین‌نامه‌های معتبر جهان مورد تائید قرار گرفته‌اند و می‌توان با خیالی آسوده از این نوع اتصال در طراحی سازه‌های فولادی در مناطق لرزه خیز شدید؛ استفاده نمود.

 

دریافت فایل کامل مقاله:

aisc1.pdf

 

 

 

 

همچنین علاقه مندان می توانند برای مشاهده بخش دوم این مقاله با عنوان"  اتصال پیچی به کمک ورق های زیرسری و روسری (BFP) " به لینک زیر مراجعه نمایند .

لینک دریافت و مشاهده بخش دوم (کلیک کنید)

منبع :+

تر"جمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

 

پیوستاندازه
PDF icon node_9658-aisc1.pdf615.57 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های alireza salehin

علیرضا صالحین

محقق - مولف - مترجم - پیمانکار- مشاور - ترجمه ، گردآوری و تالیف بیش از 18 کتاب تخصصی مهندسی عمران-مدیر علمی نشر دانشگاهی فرهمند - همکار بخش انتشارات ، مقالات تحلیلی و تولید محتوا
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
حداقل آرماتور محاسبه شده تیر، کمتر از حد معین در مبحث نهم 9-14-5 (92)
در سازه ای 2 طبقه، ستون ها 30 * 30 بوده و تیرها هم 30 * 40 لحاظ شده است. مقدار آرماتور طولی تیر با در نظر گرفتن رابطه 9-14-5-2-1 و Asmin=pmin*b*d خیلی کمتر است. pmin=0.0035 Asmin=0.0035*30*(40-5)=3.675 عددی که در مقادیر مقاطع پایین تیرها بوسیله نرم افزار محاسبه شده از عدد حاصله بالا خیلی کمتر است. در این موقعیت چه نظر تخصصی دارید؟ چطور باید اقدام کرده و ادامه داد؟ ممنون از توجه تان. عکس مربوطه: https://s6.uupload.ir/files/2022-09-07_copy_f0t3.jpg
عکس کاربر
1پاسخ
تیر ریزی در ساختمان بتنی

سلام تو یه ساختمان بتنی یک قسمت از سقف  اشتباها تیرریزی نشده و پوتر ها اجرا شده . الان برای  تیر ریزی اون قسمت چیکار میشه کرد؟

عکس کاربر
1پاسخ
ابعاد منطقی برای تیرو و ستون بتنی طبقات زیرزمین ساختمان 15 طبقه

با سلام

من یک ساختمان اسکلت بتن در ایتبس طراحی کردم و فقط با ابعاد ستون ها و تیرهای 130و130*35برای طبقه زیرزمین مشکلO/S#2تیرها و ستونها رفع می شود میخواستم بپرسم که این ابعاد برای یک ساختمان 15 طبقه خیلی زیاد نیست؟

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .