مقاله تحلیلی:دستورالعمل بین المللی ساختمان های موجود (2015)

مقاله تحلیلی:دستورالعمل بین المللی ساختمان های موجود (2015)

در این فصل یک روش با سه درجه برای ارزیابی نیازهای لرزه ای در بازسازی ساختمان های بتنی موجود معرفی می شود. ارزیابی ساختمان ها باید به گونه ای باشد که نشان دهد یک ساختمان منطبق بر قسمت مربوطه در روش ارزیابی است که در بخش های A505  و  A506  و A507   توضیح داده خواهد شد و یا به گونه ای تغییر داده شود که منطبق بر معیارهای قابل قبول مربوطه باشد. این فصل مانعی بر سر راه ارزیابی یا تغییر ساختمان ها به روش های دیگر (روش های منطقی تجزیه و تحلیل که مطابق با اصول مکانیک هستند و توسط یک مرجع صلاحیت دار به تصویب رسیده اند)  برای انطباق با معیارهای قابل قبول ایجاد نمی کند.  

A503.2: مشخصات مصالح درجا

به جز مواردی که در اینجا مجاز اعلام شده، باید رابطه تنش – کرنش برای بتن و آرماتور از طریق اطلاعات در دسترس یا انجام آزمایش تعیین شود. تمام اطلاعات در دسترس شامل نقشه های ساختمانی، محاسبات اصلی، معیارهای طراحی، مشاهدات انجام شده در محل، آزمایش ها و سابقه نوع مصالح و شیوه های ساخت و ساز رایج در زمان ساخت، باید زمان تعیین مشخصات مصالح و مواد در نظر گرفته شوند.

برای تجزیه و تحلیل درجه سوم، مقادیر حداقل و مورد انتظار در مشخصات مصالح باید طبق بخش 2. 10 در آیین نامه  ASCE 41 تعریف شوند.

 

دریافت فایل کامل مقاله:

2015_international_exisiting_building_code_4.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید

فایل
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
140پاسخ
خمش تیر بلند در عرض
سلام . میخواستم فرمول و علت خم نشدن تیر بلند از عرض رو بپرسم. مثال: چرا خطکش نازک معمولی از عرض نازکش سریع با فشار بسیار کمی خم میشه ولی در عرض بیشترش اصلا خم نمیشه
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
0پاسخ
مشاوره در زمینه ساختن ماکت و سازه مذهبی
سلام.می خوایم برای ایام فاطمیه یه موکب تقریباً بزرگ درست کنیم و در کنارش یه سری از مکان ها و حادثه ها رو با کمترین هزینه و طبیعی بودن به تصویر بکشیم.کسی می تونه مشاوره بده در این زمینه ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .